tirsdag 23. mars 2010

Siste to ukene =)

Hola! Da var det lenge siden sist igjen.. Grunnen er en blanding av en del skolestress, eller stress generelt i New York egentlig. Her skjer det mye.. ;p Har heller ikke følt for å skrive rett og slett.. Brenner ikke akkurat for det as we speak heller, men noen ganger må man bare gjøre det.. Dessuten vet jeg at jeg gleder min mor nå, som har nevnt det opptil flere ganger i hver skypesamtale i det siste. Søta ;)


Først: Et bilde Lauren-roomie tegnet av meg en natt hun ikke fikk sove.. :) Digga det, så nå henger det på veggen min!


Hmm...blir vanskelig å huske alt jeg har drevet med i det siste nå.. Men husker ihvertfall at forrige tirsdag..dagen etter forrige blogginnlegg ringte David meg etter skolen og lurte på om jeg skulle være med å jogge en tur.. Jaja tenkte jeg, en joggetur kan jeg vel alltids joine.. Så vi møttes, gikk til Prospect Park, tøyde og strekte ut, og begynte å løpe.. Joda..joggetur sa han, og joggetur ble det..i EN TIME!!! (dvs..han jogga en time, jeg gikk et kvarter av den timen mens han jogga rundt meg..).. Jeeeesus! Så ikke den komme liksom.. Så da vi endelig hadde kommet parken rundt og hist og her, var jeg klar for en lang dusj og horisontal stilling resten av kvelden. Men neida..da skulle vi jo ha styrketrening. Jippi. Så da ble det trening for rygg, mage, armer, bein...Gud veit hva. Og skulle jo gjøres så mye som mulig sånn som marinen gjorde det. Jippi igjen. Og så var det pull-ups. Jeg klarte tre da..haha..selv om det var langtifra alene. Klarer ikke en halv engang alene..Men jeg løfta meg så langt opp jeg klarte og David løfta meg resten så jeg kom helt opp.. haha. Jaaaa, jeg er så godt trent!! Næt.
Menmen, et sted må man jo begynne.. Etter denne tortur-tirsdagen, som jeg velger å kalle den tok det meg tre dager å gå normalt igjen. Littegranne støl ja. Men har vært på to treningsturer til etter det. En med Dave og enda en med han og Karla. Riktignok ikke av samme kaliber, menmen. Det kommer seg.. ;)

Ellers skole, skole, skole såvidt jeg husker..

Torsdagen tok vi oss noen øl hos David. Koselig. David, meg, Lene, Big Ben og Leche. :)

Lene og David..midt i en runde av Kings=)

David, meg og Ben! :)

Lår-konk..? haha.. David, Lene og meg =)

Ellers var fredagen forholdsvis rolig..såvidt jeg husker. Var innom Dave en tur.. Ellers bare her trur jeg..?
Lørdag.. Null peiling på hva jeg gjorde på dagen...husker ikke. Kvelden tok vi et par øl her, så et par øl hos David. Så et par her igjen, før det bar avgårde på Shenanigans.. =)
Meg, Lene og David på Shenanigans=)

Husker ikke hva jeg gjorde søndag og utover uka. Stort sett bare det vanlige tror jeg.. Henging på mitt rom med roomies'a..henging på Lene's rom.. Skole.. Det vanlige. =)
Tirsdagskvelden dro Barbra og jeg og spiste. Roomiedate=) Prøvde et indisk sted like ved her som Ioana anbefalte=) Basmati. Suupergod mat, billig, og veldig god service!! Jackpot indeed.. :)

My Barbie!! =)

Onsdag var St. Patricks Day.. =) Her er jo det en stooor stor greie. bor jo flere irer her i New York City enn det gjør i Dublin. Og man trenger jo slettes ikke å være irsk for å feire her.. ;)
Jeg var ikke på paraden og alt det. Er en stor St. Pattys-day parade på Manhattan men flinke meg var på skolen isteden, og etter det var jeg på Silver Towers, hvor mange av nordmennene på skolen min bor, og jobbet med mine to gruppemedlemmer Per og Marte for å gjøre ferdig midterm-oppgaven vår i mote-faget. Jobbet vel i 5 timer eller noe, men utrolig deilig å bli ferdig=)
På kvelden derimot ble det litt feiring. Lene kjøpte med t-skjorter på vei hjem fra skolen, til meg og henne. Ulrik og Nils hadde hatter som vi etter hvert kapret.. Øl, drikkespill osv på Ulrik og dems rom, og så på Lenes rom, og så dro vi på Shenanigans. Der møtte vi og Eric, Frankie, Shawn og Kevin. :)
Tok det forholdsvis rolig. Ble bare noen øl, og var hjemme like over klokken ett. Hadde skole dagen etter, men ble en veldig koselig og morsom kveld=)


Meg og Lene øl'er på Ulrik og dems rom. :)

Meg, Nils, Ulrik og Lene på Shenanigans=)

På vei hjem =)


Torsdagen etter skolen var den store laundry-dagen.. Lene og jeg tok hele klesvasken som vi har utsatt så lenge, dro den med oss ned gata til vaskeriet og satte igang. Har vært lat i det siste, blant annet fordi det enten har vært knallsol her i New York, ergo jeg vil være ute. Eller superregn, ergo jeg gidder ikke gå ut at all. Har vært på det punktet hvor jeg har handlet inn mer sokker og undertøy for å kunne drøye klesvasken. haha. Så torsdagen var det på tide. Mens maskinene sto og duret skravla vi, spiste kveldsmatbagel fra hjørnebutikken, og spanderte på oss 21 minutter med rygg, nakke og leggmassasje fra massasjestolene på vaskeriet. Oh luksus. haha.
Ble forsåvidt en ganske lang natt på torsdag. Ble til at jeg og Lene ble sittende hos henne og legge ut alle New York-bildene mine på Facebook. På tide. Har jo vært her to mnd nå, og har en del bilder da, paparazzi som jeg er. Så ble et ferskt album med nesten 200 bilder. =)
Fredagen var det knallsol igjen. Snakker skikkelige vår-temperaturer. :) Over inngangspartiet her på bygget er det en slags altan/terrasse, som man kan komme ut på via vinduene på rommene i 2.etg. Er ikke lov å være der ute, men vi tok sjansen. Ulrik, Jin og Nils hadde kjøpt seg stoler og bord og greier, så vi tok en pils i solnedgangen først.. Senere på kvelden gjorde vi det til en helaften. Bare oss norske. Jin, Nils, Ulrik, Magnus, Lene og meg. Hele crew Norway her på bygget!=) Fikk en superbra kveld.. Hørte på svenskeslagere og sanger vi husker fra barneskole, ungdomsskole, russetid osv, sanger som var hits da.. Såå koselig...helt til RA'en (resident assistant) kom og bustet oss... Vi spurte rett ut hvorfor vi ikke kunne være der, og da hadde hun to grunner.
1: Balkongen kunne knekke av vekten vår(!!!)... Balkongen som er laget av betong. Joda!
2: Det var selvmordsfare!! Hallo?! Ser for meg overskriften "Hoppet 2,5 meter i døden".. NOT!! Og bare å si noe så dumt gjør meg irritert. Som om vi så ut som selvmordshoppere der vi satt og sang, hørte på musikk, skravla, lo og drakk øl. Greit at det ikke er lov, men finn en god grunn ihvertfall.
Så jada, festen vår fortsatte utenfor bygget nede... Fortsatt hyggelig. Men sommeren vi hadde sett for oss på alkanen kan vi se lenge etter akkurat nå. Menmen..

Ettermiddagspils i sola på alkanen (JA, det var denne alkanen hun mente kunne knekke av vekten vår, HAHA!)..
F.v. Molly, Lene, Ulrik, Alex (i vinduet), Jin (på bakken) og Nils.

Ohhh how great life is=) Molly, meg og Lene.

På alkanen på kvelden..Lene og meg. =) Min desidert beste venn her inne! ;)

Spiser Taco King-delivery.. Ulrik, Jin, Nils og Magnus=)

Ulrik, Magnus, Nils og Lene... =)


Lørdagen våknet vi til fantastisk solskinn, og da var det jo ikke annet å gjøre enn å hoppe inn i sandaler og singlet, ta med pledd, mat og snacks og stikke til Prospect Park for å tæn'e.. ;) Det var såå deilig ute. Satt der i flere timer, Lene, Barbra, Molly og meg=) Solbrente ble vi og... I NEW YORK....den 20. MARS!!! Haha.. SLÅ DEN!! Hvem trenger syden når man har sånn flaks.. ;)

Barbra og Molly=)

Lene-Pene=)

Meg=)

Restematen fikk endene=) hihi.




Etter Prospect avsluttet vi med lunsj på en restaurant som ligger midt mellom Prospect og dormen. Kjempekos det og. Knallbra dag!

Yuuummmmm=)


Molly, Barbie & Lenemor=)

Hadde planer om en rolig lørdagskveld sånn i utgangspunktet, men neeej. Lene og jeg, som ikke har verdens tyngste lommebøker noen av oss om dagen, fant ut av det var på tide med freeloading=) Vi tok noen øl hjemme, så spanderte vi på oss en taxi til Bay Ridge. Gikk inn på første baren vi fant, og snakket med de første karene vi så. En 35-åring fra England og en 52-åring fra Brooklyn. Hahaahaha. Menmen. De var faktisk veldig hyggelige de..betalte hele kvelden. Og vi dulta etter de til to andre puber.. Fin måte å spare penger på..;) På den siste puben kom plutselig David og Dash inn. Visste de var i Bay Ridge, men ikke at de skulle komme akkurat dit. Og de var like overrasket tror jeg, over at vi var på akkurat det stedet. =) AM het det. Bra sted. Ble der en stund til før vi satt på med David hjem.. =) Bra kveld!

Lene og meg i taxien på vei ut i Bay Ridge=)


Ellers var søndag rolig...det var i går og... Stort sett hengt med Lene og Ulrik..=)
I dag, tirsdag, etter skolen kom Lene og møtte meg ved skolen min. =) Vi spiste lunsj, så dro vi på shopping både på butikken Amsterdam i Canal St, og i Jay Street.. Ble både undertøy-ting, skjorte, veske og sandal-slipperser på meg.. =) Bra dag!!
Jay St.-shopping todaaayyyy=)
Etter skolen har jeg slappa av (til en forandring? haha).. Bl.a sett Paradise Hotel på nett tv med Lene og Ulrik. Skjønner egentlig ikke hvorfor folk ser på det, er jo heeelt tåpelig... Men samtidig skjønner jeg litt...det er jo så latterlig at det nesten er moro. haha.. =)
Ellers går livet sin vante gang her i New York City!! Litt opp og litt ned, men sånn er det...
Har forresten laget noen planer for meg selv, noe jeg oppdaterer om senere denne uka... HAHA=)
Later!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar