mandag 8. mars 2010

Dormfest, Dominos, Moods, Dennys, Dave-fest, kirkebesøk & barnefødsel!!

Her går det unna.. Tenk at det er mars allerede liksom.. :) Vært her i snart 2 mnd.. Og skal hjem om snart 2 mnd.. :)
Tiden går så fort, og det er så mye som skjer hele tiden, så er ikke alltid jeg prioriterer bloggingen.. Så her kommer en update på de siste ti dagene eller hva det er.. Hehe.. Værtfall fra forrige fredag, etter sist jeg skrev innlegg med update på hva jeg har drevet med..

Anyhow.. Etter jeg blogga fredagen for halvannen uke siden ordnet jeg meg, og ankom 4.etg her på bygget fashionable late.. ;) Dro med meg en sixpack med Coors Light og gikk opp der sammen med Barbraroomie og Mollyroomie i 11-tiden. Da var allerede festen fullt igang. Lene hadde en haug venninner på besøk her. De var på ferie i New York og kom ut hit og festet med oss den fredagen.. Det samme gjorde kompisgjengen til Jin. Så her ble det liv i leier'n. Var vel nesten 15 nordmenn her den kvelden trur jeg, hehe. Om ikke fler.. Så ble typ Norway vs. USA-party.. ;) Moro!

4.etg nesten full.. =) Bra kveld!

Barbra, Molly og jeg hadde akkurat fått surra oss opp i 4.etg og fått joinet festen.. =)

Drikking om kapp da.. Dave og Lech drikker, mens Magnus ser på.. =)

Molly, Barbra, Leche og meg=)


Roomiiiiesss=) Molly, Barbra & meg ;)

Ble liv i leier'n med ekstra nordmenn i hus såklart.. :) Ingen kan feste som oss..hehe.
I og med at alle som kom var fra Bergensområdet kjørte de jo selvfølgelig på med Bergens-sanger.. :) STEMNING!

=)=)=)

Svippa innom Dennys utpå natta og.. Her i heisen på vei ned og ut.. =) F.v. bak er Brasil 1 og 2 (husker ikke navnene akkurat nå, hehe) og Ulrik. Foran er Gabe, meg, Magnus, David og litt av Jin.. :)


Lørdagsmorgenen våknet jeg med planer om å gjøre masse ting.. Klesvask, lekser...u name it.
Men plutselig kom Barbra inn etter en telefonsamtale med familien sin, og hun hadde fått vite at det hadde vært jordskjelv på Chile. Hun stammer jo fra Chile, så hun har masse familie der. Og hun fikk ikke tak i bestemora, noen kusiner og fettere osv, og det eneste hun visste var at noen hadde sett at bestemorens gård var knust av jordskjelvet. Stakkars jenta var jo kjempelei seg og bekymra.. Og siden vi ikke har cabel-tv her på dormen stakk Barbra og jeg til David utpå formiddagen, slik at vi kunne følge alle nyhetssendingene osv.. Ble der hele dagen. Mamma'n hans lagde middag, vi spiste og sovna på hver vår sofa.. :)
(På søndagen fikk hun heldigvis kontakt med alle, og alle var i god behold!) =)
Lørdagskvelden var jeg hos David.. Vi tok et par øl, slappa av og tok kvelden tidlig. Digg iblant det og.. =)
Søndagen var ettårsdagen fra da vi møttes.. =) Det skrev jeg jo om i et annet innlegg her.. ;)
På dagen unnagjorde jeg masse ærend..klesvask, regningsbetaling, osv.. Så dro jeg til David=)
Planen var at vi skulle på kino og se filmen Valentines Day, også spise middag eller noe i den duren.
Men Eric ringte David og han hadde lyst til å ta noen drinker. Så vi inviterte han til David.. Der lærte Eric, David og Miguel meg å spille domino.. Jeg viste meg å være et naturtalent (et STOLT naturtalent!!) for David og jeg var på lag, og vi vant med flere hundre poeng.. :) Jeg hadde det så gøy at jeg foreslo at vi sku droppe kinoen og alt. Så vi ble hos han. Så en film.. :) Koselig kveld=)
Spilte Domino..=) Miguel, David og Eric.. =)

Mandag var det tilbake til hverdagen.. Dagen begynte med ekskursjon til et sted som heter Moods Designers Fabric. Basicly er det en stoooor stoffbutikk. De har alt mulig der. Vi dro og fikk omvisning, og etterpå fikk vi gå rundt å titte og gjøre research til midtveis-eksamenen vår, som vi nå såvidt har begynt å jobbe med. Den går kort fortalt ut på å "finne opp" et merke/ plagg, som vi skal begrunne ideen bak, markedsføre, osv osv...
Etter Moods spiste jeg lunsj med Marte og per, de to i klassen min som jeg samarbeider på mitdveis-eksamenen med. Så det ble en koselig lunsj, med litt eksamensprat, og en god hvil i solveggen utenfor restauranten før det var inn på skolen og ha undervisning..

De har alle slags stoffer på Moods. De får noen ganger inn fra designere også. Sånn som denne, på dette bildet. Den er fra en av Marc Jacobs' kolleksjoner. Han fikk stoffet laget til en kolleksjon han hadde, og da han var ferdig med det ble det solgt billig til Moods. Hvem som helst kan kjøpe det på Moods, med forbehold om at de ikke bruker det annet enn til privat bruk/ private klær, siden Marc Jacobs liksom har patent på designet.
Morsom fun fact! =)

En del av Moods.. Sinnsykt masse stoffer der.
Slappa av mandagskvelden, og endte den hos David med morens hjemmelagde middag, et par glass rødvin, og tidlig kvelden =)
Tirsdagen var en helt random dag. Etter skolen dro jeg hjem. Hjemme ble jeg sittende på PC'n i flere timer. Skypet med både Ioana, familien min og Tonjemor før jeg dro til Dave igjen=)
Onsdagskvelden dro David og jeg på en Diner som heter Americanas, eller noe sånt. Har vært der en gang før, med Kristin og Eric, en natt i fjor da vi døgnet, og endte festen på Dineren med frokost før neste dag startet. hehe.. =)
Var veldig koselig ihvertfall.. Ikke så ofte vi drar ut og spiser middag. Lager som regel noe sammen hjemme hos en av oss, eller bestiller inn meksikansk takeout osv.. Vi er jo ganske blakke begge to. hehe. Så var koselig å ta en tur ut =)

David på dineren.. Styrer med jukeboxen da vett=)

Oss to=)


Torsdagen fant vi ut at det var på tide med litt Domino igjen. Miguel og Leche var fast bestemte på å slå oss denne gangen.. Haha.. Yeah right! Vi rocka igjen vi.. Dave&Camilla - 1, Miguel&Lech - 0. =) Fornøyd med den gitt.. ;)

Dominooooo=)

Vinnerne!!! :)


Fredagen tok jeg turen til Dennys. Hang med Sanat og Ray noen timer. Lærte meg enda et av korttriksene hans.. Ser ut til at jeg har et skjult talent på den fronten og gitt.. haha.. ;)
Endte kvelden hos David=)

Ray, meg og Sanat på Dennys! =)

Lørdag morgen våknet vi til knallsol og vårvær. David og jeg tok med oss de tre lillebrødrene hans til en lekeplass like ved her. Var der et par timer. De storkosa seg vettu.. Skal ikke si jeg kjeda meg selv heller..Hehe. David og jeg spilte basket og greier. Moro...værtfall helt til jeg forstuet tommelen.. Ivrig sa du..? haha. Kløne vett, da går det sånn! ;p
Var kjeeeempefint vær altså.. Fikk unnagjort litt ting på lørdagen, blant annet fikk han vaska bilen.. :)

Lørdagskvelden var det partytime hos David.. :) Kom en gjeng, og vi hadde en knallbra kveld!! :)
Tok turen innom Dennys og. Og tilslutt endte Sanat, David og jeg med nattmat på Daisy's Diner. Vært der og en gang før..men Eric og Anne. :)

Shotte-tid=)


David, meg, Kelly, Alex, Lene, Ben, Leche og Fredo. =)

Representing NORWAAAYYY!!!


Søndagen, etter noen timer recovery, var det hjem å ordne seg for å dra i kirken...av alle ting.
Jeg er jo ingen vandt kirkegjenger i Norge. Langt derifra. Men familien til David går i kirken hver søndag. De var også medlemmer i kirken før.. David spilte trommer for kirkebandet osv.. Ja, for det er litt andre normer i kirken der... Ikke orgel og saksofon liksom. Heller trommer og salsamusikk.. ;) David blir med familien dit en gang nå og da, så jeg tenkte at det kunne være artig å få med seg. Så vi dro til New Jersey...
Kirken de går i er en spansk kirke. Kirken, eller menigheten blir det vel, har ingen egne lokaler.. De leier seg inn hos andre amerikanske kirker...hvis jeg skjønte dette riktig.. hehe. Anyway. Da vi kom dit gikk vi inn i et lokale og opp i noe som liknet et konferanserom.. Var nok kanskje det det egentlig var og. David fortalte at de akkurat har byttet fra å leie i en ordentlig kirke, og til å leie i bygget vi var i..
Anyway.. De kjørte igang med kjappe sanger (hørtes ut som typ salsa-rytmer), noen sang, andre ba...
Tok egentlig litt av om jeg får si det selv. Definitivt en opplevelse! Hadde jeg gått forbi på gata og hørt musikken hadde jeg sikkert kunnet banne på at det måtte være en fest de hadde der oppe. hehe.
Det meste gikk på spansk da.. Men David forklarte underveis, og oversatte litt av det. (Noe av det tok de på både spansk og engelsk, og David fortalte etterpå at det var kun for at jeg var der. Alle som kommer i den kirken kan spansk, men jeg har møtt pastoren hans før, og hun vet jeg ikke snakker spansk.. Så det var veldig hensynsfullt å gjøre da..) :)
De tok seriøst helt av noen ganger.. Noen ba og tok av midt under sangene.. Løftet armene, trampa mot gulvet og begynte å gråte midt i bønnen. David hadde advart meg da, om at folk tok litt av. hehe. Artig å få med seg.. ;p
Var alt i alt en veldig morsom ting å ha opplevd. Kanskje blir jeg med en annen gang og.. Hvem vet... ;)
Klar for kirketur =)


I bilen på vei til New Jersey. David med Manhattan Skyline i bakgrunnen. Jeg digger alltid å kjøre forbi her. Kjøre i Brooklyn, mot Brooklyn Bridge, og ha utsikt over East River og rett mot Manhattan Skyline!! Lovin' it!! :)


Kirkeklare! :)
(Jakka jeg har på meg, den hvite, fikk jeg av søstra hans Karla i helga. Hun rydda i skapene vett, og denne jakka hadde fortsatt merkelappen på til og med. Digger den!! Fikk to jakker, en topp og skoletter.. Fiiiint as..) =)

Etter kirken søndag dro jeg hjem til dormen. Slappa av med Lene.. Spiste litt. Planla tidlig kvelden=)
Men neida... Litt over midnatt ringte David meg og sa jeg måtte gjøre meg klar, for Ashleys fødsel var igang, så vi måtte komme oss på sykehuset.. Han hadde tatt et par øl, og vi skulle innom Sunset å hente Leche på veien, og helt til Staten Island for å hente Coco. Dermed ble det jeg som skulle kjøre da. Haha. Han har jo sagt han skal lære meg New York-kjøring, men kom greit brått på i går kan man si. Men gikk egentlig veldig fint.. Litt stressende, men var ikke verste tiden på døgnet akkurat.. Takk og pris for det, hehe.. Og fra Staten Island og tilbake til Brooklyn kjørte dessuten Coco. Han er en smule mer rutinert på New York kjøring enn jeg er. hehe. =)
Fremme på sykehuset møtte vi Chino, kjæresten til Ashley. Han sa vi kunne komme inn til Ashley å se, for fødselen var ikke helt ordentlig igang enda.. Hun hadde veer hvert 5. minutt eller noe.
Men siden vi var fire stykker fant vi ut at vi skulle gå to og to, så det ikke ble altfor mange på rommet av gangen. David og Coco gikk først.. Men da det ble vår tur en stund etterpå sa sykepleierne nei, for da hadde veene begynt å komme kjappere eller noe... Så fikk ikke gått inn vi da. Menmen. ;p
Jeg kjenner a jo ikke så godt heller. Kjenner henne bare gjennom David, så for meg var det ikke så ille å ikke få sett, men synes synd på Leche... Vel vel.. Gleder meg til å se ungen jeg nå.. =)
Siden vi ikke fikk komme inn uansett fant vi ut at vi like godt kunne stikke hjem til vi hørte noe mer. Spiste litt på veien og var vel hos David sånn i 4-tida i dag tidlig. Var utslitte og sovna alle sammen:)
Mens jeg var på skolen i dag sendte David meg melding om at babyen var ute.. Hun kom like før halv ett på dagen i dag amerikansk tid.. På Ashleys bursdag.. :) Så fra nå av må mor og barn dele bursdag gitt.. ;) Snakk om timing. hehe.. =)
Dagen i dag har vært lang. Jeg har vært trøtt etter lite søvn natt til i dag. Var på skolen, dro hjem, slappa av og spiste. Tilbake til Manhattan før å møte en gjeng jeg er på gruppe med i engelsk business-klassen for å snakke om en fremføring vi har. Så tilbake til Brooklyn. Til Dave..så filmen Euro Trip.. :) Digger den filmen...
Tilbake hit. Blogging.. Roomie-prat...er jo tross alt ikke ofte vi er hjemme alle sammen samtidig, og attpåtil sover her alle sammen. :)
Nå er klokka ti over tre på natta amerikansk tid, så får vel legge meg.. Skole igjen i morgen... ;)
Men nå fikk jeg værtfall oppdatert litt igjen.. ;)

~~Camilla~~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar