onsdag 3. mars 2010

Rave 309!

På tide å lage et blogginnlegg om dormroomet og roomies'a mine.. :)
Jeg bor i 3.etasje på rom 309.. I høst hadde de fire jentene som bodde på dette rommet navnet rommet Club 309, så vi kunne jo ikke være noe dårligere...derav navnet Rave 309!! :) Ikke at vi har særlig mange rave-partys inne her, haha.., men navnet kom opp etter en dose intern humor oss jentene imellom en kveld for noen uker siden..

Anyways.. Jentene på rommet er meg, Molly, Barbra og Lauren.. :) Rommet vårt er rimelig lite.. De fleste som bor på Quad (4-mannsrom) her på bygget har et rom av den typen jeg delte med Anne i fjor. Stort, med skillevegg midt på. Og med gedigen dusj på badet..
Før vi flytta inn var vi plassert på rom 106. Siden jeg hadde bodd her før og visste at partalls-rommene hadde utsikt mot bakgården e-mailet jeg ledelsen her og spurte om vi kunne få et rom med utsikten mot forsiden av bygget..mot gata liksom. Detvar i orden, men lite visste jeg om at vi da kom til å ende opp på et lite rom. Og med en liten dusj.. :(
Menmen.. Vi har blitt forholdsvis vandt til det nå.. :)

Jeg var veldig skeptisk til på bo med fire jenter. Var vandt til privatliv i fjor, og ikke minst masse plass/ skapplass osv.. Men når man betaler ca. 10.000 i mnd for 2-mannsrom og nærmere 5000 i mnd for 4-manns var valget ganske enkelt... Jeg driter jo ikke penger heller.... ;p hehe..

Selv om det er somewhat kaotisk her inne, med klær, sko, vesker, smykker, og you name it slengende rundt overalt er det også veldig koselig.. :)
Jeg kommer godt overens med alle tre, og vi har det veldig gøy sammen..
Vil man ha litt til alene er det dessuten nok av muligheter til det.. Lauren har både kvelds og dagklasser litt omhverandre. I tillegg har hun kjæreste som bor i Queens, så hun er mye der. Molly og Barbra jobber begge lange dager, og er som regel ikke hjemme før en gang mellom 5 og 9 på kvelden. Og jeg er mye hos og sammen med David. Så vi får tid for oss selv iblant alle sammen... :)

Noe av det fine med å bo med amerikanere er at de ikke har like lang reisevei, og dermed har med seg en del ekstrating til rommet. Lauren har blant annet med seg et ekstra, forholdsvis stort, kjøleskap, så vi har nok av plass til mat osv.. Molly har med seg egen internett-router.. Her på bygget er det nemlig kun trådløst nett i 4.etg, og i alle andre etasjer og rom må man bruke sånn kabel.. Men Molly tok med sin egen, så vi fire jentene har kjempekjapt trådløst internett.. Luksus! ;)


Her er noen bilder av rommet (i litt funky rekkefølge men..) :


Dette er over senga mi. Bilder av mine kjære venner og familie=)

Ved plassen der jeg har pc'n min.. Bl.a. flere bilder av familie og venner=)

Utsikten fra rommet=)

Badet vårt.. (Og ja..det var et veldig dårlig tidspunkt å ha photoshoot, i og med at vi ikke hadde rydda på lenge..menmen..)

Den ene køyesenga.. Molly bor nede, jeg oppe!

Sånn det ser ut innover i rommet, tatt fra inngangsdøra vår.

My rooooom=)

Sengene! :) I den borteste bor Barbra oppe og Lauren nede. I den nærmeste bor Molly nede og jeg oppe!

Senga mi... Se, kjære foreldre...redd opp og greier.. Stolte? ;)

Bilde tatt fra pc-benken min/ vinduet.. :)
Sånn, det var litt av rommet mitt.. Så vet dere åssen jeg bor, selv om det var veldig rotete da jeg tok bildet. hehe.. Pytt pytt! ;)
Såå...til mine kjære roomies.. Jeg skrev jo for noen uker siden førsteinntrykket mitt av dem.. Og det stemmer overraskende bra med inntrykket jeg har fått etter å ha blitt kjent med de.. :)
Jeg digger dem..de er der for meg 100%....jeg kan alltid snakke med dem, og de er kjempem orsomme og søte å henge med.. ;)

THE FAB FOUR!!! ;) Barbra, Molly, meg og Lauren=)

Meg, Molly og Barbra.. :)

Meg og Lauren!! :)


Det var litt om rommet mitt og romvenninnene mine.. =)
Update på hva jeg har gjort osv kommer senere i uka en gang.. ;)
Nå må jeg prøve å lese litt i den svære, feite markedsføringsledelsesboka mi.. Jippi.
Fred ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar