fredag 26. februar 2010

Dennys og sånt!

Siste uka har jeg vært masse på Dennys. Ikke at det er noe nytt egentlig... Men har ikke vært der såå masse siden jeg kom tilbake, så nå som jeg har vært der så mye i løpet av èn uke, og egentlig ikke opplevd veldig mye annet interessant å fylle blogg-overskriften med, ble innlegget dedikert til Dennys.. =)

Som de fleste av dere sikkert vet har Dennys vært typ stampuben helt siden jeg flyttet til Brooklyn i februar i fjor.. Det var til og med der David og jeg møttes, den 28. februar i fjor, i de sene natterstimer over en Corona og mens han prøvde å lære meg salsa.. Haha. Anyway. Jeg har på en måte fått et slags forhold til denne puben da. Jeg kjenner alle stamgjestene der.. Kjenner alle bartenderne. Også ligger den jo typ 150 meter fra inngangsdøra mi da.. Veldig praktisk!

Anyways.. Forrige torsdag fant en gjeng fra dormen her ut at de ville på Dennys.. Lene og jeg sa selvfølgelig ikke nei takk, så vi var en greit stor gjeng som tok turen ned dit.. En øl ble to, to til fire.. Og det samme med sambuca'ene.. Ble faktisk en veldig artig kveld. Og tilbake på dormen lagde vi sirkus i gangen. Hehe..lagde photoshoot.. Et par av bildene kommer lenger ned her.. :) Men var rett og slett dødsmoro...sto på hender, slo hjul, klatret langs veggen. Hehe. Og vekket stakkars nabo Kendal opp midt på natta med all latteren.. Jaja..sånn er det å bo i studentkollektiv... ;)

Kelly, meg og Lene på Dennys=)

Lene, Maria og meg.

HAHA!!! F.v. På bildet er Maria, Kelly, meg, Lauren og Lene=)


=)

Posering på høyt nivå seh. haha. :)

Fredagen begynte rolig... Endte på Dennys.. Ikke en av mine beste kvelder.. Men var veldig hyggelig å se Ben igjen..min kjære homeboy.. :) En av mine beste venner i New York! :)

Meg, Ben og Lene=)

Lørdag slappa vi maks av hele dagen.. Lene og jeg var en tur på Korner Pizza.. Ikke fått med meg at det ligger pizzeria typ 3 blocks unna her. Godt gjort etter å ha bodd her i et år.. Menmen. NAM!!
På kvelden tok vi, Lene og jeg, et par øl med de andre nordmennene her, Jin, Ulrik, Nils og Magnus, samt min amerikanske roomie, Molly=) Veldig rolig kveld..holdt oss på dormen=)
Molly, Nils, Magnus aka. Jokke, Ulrik, meg og Lene=)


Etter en slapp søndag sendte David meg melding på mandagskvelden og lurte på om jeg ville ta en øl eller to med han og Miguel på Dennys.. Så da ble det Dennys igjen!! Ble der faktisk til stenging, men var en veldig rolig kveld.. Ikke noe hardfyll akkurat, bare moro!!
Ray, han ene stamgjesten på Dennys er en av de beste biljardspillerne jeg har sett før, men på mandag kom et av hans andre talenter frem og...korttriks.. Det er det syyyykeste jeg har sett!!
Det ene trikset var at han ba meg dele kortbunken i to, og ta til meg det øverste kortet fra den nederste bunken (merk: JEG delte bunken i to).. Så gikk han til andre siden av rommet, mens han ba meg ta en serviett og skrive kortet jeg hadde trekt på den. Så skulle jeg krølle sammen servietten til en liten ball så han ikke kunne se hva som sto der.. Tilbake på plass la han papirklumpen i et glass og tente på. Da den var brent opp tok han asken, smurte det på sin egen arm, og spurte om det var ruter 4 jeg hadde hatt.. Hva f***?? Jeg fatter det ikke...
På en annen en la han frem fire rekker med fire kort i hver, som dermed ble til en firkant av tilsammen 16 kort. Så ba han meg tenke på et av kortene, men ikke si til noen hvilket kort jeg hadde valgt. Jeg bestemte meg for en dame av noe slag. Han spurte hvilken rekke kortet mitt lå i. Jeg sa rekke tre. Så stokket han de 16 kortene igjen, og la de ut på nytt, og spurte på nytt hvilken rekke kortet mitt lå i. Dama lå på 4. rekke, så jeg sa jo 4 da... Og greit nok...sålangt kan han kanskje tenke seg til hvilket kort jeg har ved å telle kort osv..
Men så kommer det sinnsyke.. Han la alle kortene i bunker på fire, og med baksiden opp så jeg ante ikke hvor kortet mitt var. Så ba han MEG velge bort to av bunkene.. Jeg gjorde det. Så ba han meg velge bort en bunke til.
Etter jeg hadde valgt bort den bunken var det altså èn bunke igjen..Altså 4 kort.. Han ba meg velge bort først to kort. Så ett kort.. Da jeg åpnet kortet som var igjen var det kortet jeg hadde tenkt på!!!!!! Åssen er det mulig?!?! Jeg har ikke sagt det til en kjeft... JEG har valgt hvilket kort som skal være igjen til slutt. Jeg fulgte med som en hauk på han, og det var fire andre som så på og var like overrasket.. SYKT AS!!! Haha..
Men det ene trikset hans skjønte jeg på første forsøk da.. Haha.. Og brukte resten av kvelden på å vise det til de andre, deriblant David, Eric, osv...og ingen av de skjønte no..haha. Jackpot!! :) Det kule var og at roomien min, Lauren, kom til Dennys og joina oss etterhvert, og jeg viste henne trikset, og hun og tok den med en gang.. Blondinene vett!!! Ahh..proud!! ;) Lærte en vits og.. : "Vet du hvorfor blondinevitser kun kommer i en setning? Sånn at brunettene skal skjønne dem.." Hehe.. ;)
Ble ihvertfall en bra kveld på Dennys, avsluttet med nattmat på Gyro King=)
Og ble en tilsvarende skrekkelig affære å komme seg opp klokka halv ni dagen etter, etter bare 3 timers søvn. Hehe. Trøtt skoledag.. Menmen.. Collegeliv, right?
David, Bertie, Ray og Miguel.. Ray holder 4'er kortet han lurte meg med! :)

Ray, meg, David og Miguel!

Lauren, meg, David og Ray mens vi lærte Ray drikkespillet Kings! =)
Tirsdagen var vel stort sett rolig. Var bare innom Dennys og tok en kjapp øl med Sanat og David.. Ellers rolig=)
Onsdag slutta jeg tidlig på skolen, og møtte Eric etter det.. Skulle møte han for å få noen råd om diverse ting. Ble med innom han en tur, hilste på foreldrene. Også ble jeg med han rundt å gjorde noen ærend mens vi skravla..
Avslutta på Dennys på ettermiddagen..


Eric og meg.. :)


I går etter skolen hang jeg rundt her som vanlig. David spurte om jeg ville komme og ta en øl, så jeg dro til han..
Etter en kaotisk uke ble kvelden i går en braksuksess! Hadde det veldig hyggelig.. Dash var faktisk innom David en tur og.. Har ikke sett han siden juni. Hehe. Så det var hyggelig.. :)
Men kjempebra kveld i går ihvertfall.. ;)


David og meg i går! ;)

Da vi våknet i dag tidlig hadde det snødd ca en halvmeter.. Selvfølgelig er det krise for amerikanerne..haha.. Så hele familien til David var hjemme i dag. De måtte jo selvfølgelig stenge skoler, jobber, kontorer...alt. Nesten et under at subwayen går vett. Hehe. Skjønner fortsatt ikke det med newyorkere og snø as.. De bør da være vandt til det by now?? Hadde det vært Florida som fikk snø skulle jeg skjønt det, men New York har da snø-vintre hvert år de.. Anyway. Etter frokost ble vi med søstrene, brødrene og niesene hans ut og baset i snøen. Haha.. Blir som en unge igjen vett. Snøballkrig og dynking! =)
Etter det var det skoletid for meg.. :) (Jeg er jo nordmann, dvs. viking, og går på norsk skole...seff skal vi på skolen!! JIPPI!) Menmen. ;) Skål for mere lærdom, ihvertfall..hehe.
Nå i kveld har jeg bare slappa av hjemme.. Klokka er snart ti om kvelden, og det er fredag, så jeg får vel avslutte her.. :)
Og nok en gang...jeg vet innleggene mine er somewhat kjedelige.. Men jeg bruker rett og slett bloggen som en slags dagbok for meg selv og, så derfor skriver jeg så og si alt jeg gjør.
Når den late ræva mi orker å begynne sightseeing osv igjen blir innleggene mer om New York, kulturen, osv... Jeg lover!!
God helg folkens!!
Later;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar