tirsdag 9. februar 2010

Ellen's Stardust Diner, Dormparty, Ashley's Baby Shower, Jersey Shore Party & Super Bowl Sunday! ;)

Ahh, nå er det på tide og vel så det med en blogg igjen.. Hadde tenkt å skrive langt om lenge og lengre enn langt, for jeg kom hjem fra skolen i halv fire tiden i dag. Men plutselig kom jeg på en haug med ting jeg måtte gjøre.. Så jeg vasket klær osv, og så kikket pc'en min en stund. Nå er klokka kvart på syv på kvelden, og jeg skal til David og ta noen drinker etterpå, så mitt planlagte lange innlegg får heller kuttes litt tror jeg.. ;)
Ok, here we go...

Onsdag forrige uke, etter jeg hadde skrevet forrige blogginnlegg, gikk jeg opp i loungen i 4.etg på bygget her. Der så de på filmen "Ray".. Jeg var ikke i filmhumør, og etter en stund kom Gabe innom. Gabe hadde en øl. Det hadde jeg og i kjøleskapet. Vi ble enige om å drikke de sammen.. En øl ble til flere, og jeg og han satt i loungen til 4 på morran og drakk øl og spilte kort. Var veldig koselig! :)

Torsdag sov jeg lenge, og møtte opp på 51st & Broadway i 2-tiden. Da var det nemlig tid for velkomstlunsj med skolen på den kjente dineren Ellen's Stardust Diner. De har syngende servitører, og er kjent for det.. Servitørene er Broadway-artister, som jobber på denne dineren imellom showene og oppsetningene, så kvaliteten på syngingen var høy!! Knallbra.. Deilig å slippe å kjede seg når man venter på maten. Vil definitivt dit igjen, og for de av dere som leser dette og planlegger en tur til New York, ta definitivt turen dit.. ;)

Syngende servitører!
De var veldig flinke.. Hun ene sang opera og..sykt fint!!

Sånn ser dineren ut!
Torsdag kveld tilbrakte jeg hos David... Dro dot rett etter skolen. Vi så masse Friends-episoder, bestilte inn middag og slappa av.. :)
Fredag var det skole igjen...og guess what?!? Jeg bytta klasse!!!!! =) Og jeg er superfornøyd med valget.. Har jo hatt forelesninger i mote og i markedsføring både i går og i dag, og det virker kjempespennende.. Så er glad jeg bytta!! Faktisk motivert til å gå på skolen nå.. ;)
Eneste som er kjipt er det at jeg hadde kjøpt inn alle bøkene til ex.phil, OG tatt de med hit.. Nå måtte jeg kjøpe tre bøker til, til 200 dollar tilsammen. Så nå har jeg brukt dobbelt så masse penger på bøker, i tillegg til at jeg må ha med ALLE sammen hjem igjen..ugh!! Som om ikke jeg har nok koffertplass-problemer..;) hehe..
Fredag kveld stashet jeg og romvenninnene mine oss opp.. Siden ingen av oss er hjemme samtidig nesten, og vi egentlig ikke kjenner hverandre kjempegodt enda fant vi ut at det var på tide med en roomie night out!! Molly, Lauren og jeg dro fra Brooklyn, mens Barbra kom rett fra jobb. Vi møttes på en hookah-bar som heter Kazuza.. Lauren kjenner eieren der.. Vi røyka hookah (for de som ikke vet det er det vanlig tobakk men med fruktsmak, som man røyker fra pipe), tok en øl, skravla og kosa oss.. :) Lauren hadde også en del andre folk hun kjente fra skolen som kom dit de og.. :) Bra kveld!!

ROOMIES'A!!! F.v. Barbra, Molly, meg og Lauren.. ;)

Molly og jeg røyker hookah! =)

Bareieren (til høyre i oransje skjorte) spanderte shotter på hele gjengen!!
Utpå kvelden dro vi fire roomies'a tilbake til Brooklyn.. Var nemlig dormfest her og på fredagen..kan jo ikke gå glipp av det... ;) hehe.. David var tilbake her og. Han har vært utestengt noen måneder fordi han sov her for mange netter uten å bo her, men nå har han adgang igjen..
Ble er suuuperbra kveld. Var fest i 4.etasje da vi kom..og OMMM vi fikk jubelvelkomst da vi kom.. Var moro=) Fikk introdusert romjentene mine og, for resten av crowden her.. =)
Festen fortsatte etterhvert på rommet til John.. :) KNALLBRA kveld altså!! ;)

Barbra, Leche, meg og Gabe i 4.etg! :)


På rommet til John.. Lauren, meg, Molly, John, og foran er Leche, Barbra og Gabe! :)


Lene og jeg var blandt de siste som satt igjen.. Pleier å være sånn med nordmennene her ifølge ryktene.. Vikinga sine det.. ;) hehe.. Dette er min norske snuppe her på huset. Hun er "et lite stykke Norge" for meg..superdigg å ha noen å snakke jenteprat på norsk med! :)

Lørdag krøp jeg ut av senga i ett tida.. Spradet avgårde til Subway for å spise med Barbra, Molly, Lauren og Lene.. Visste jeg skulle i babyshower denne lørdagen, men tenkte jeg hadde god tid. Men neida. Mens jeg sto på subway, med joggedress, gårsdagens sminke i hele trynet og med en noe pågående hodepine ringte David meg og sa jeg måtte kjappe meg, for babyshoweren til Ashley begynte 3.. Flott tenkte jeg!! Kasta i meg sandwichen min, stakk tilbake på rommet, hoppa i dusjen og fikk nogenlunde retta på utseendet før jeg gikk og møtte David, og vi stakk avgårde, plukka opp Leche og dro til Ashley.. :)
Babyshower er en tradisjon de har her borte som går ut på at noen uker før termin har de en fest, hvor det er masse mat, hvor alle untatt barna og den gravide drikker som bare det, hvor alle har med seg gaver, og hvor de rett og slett feirer babyen som skal komme.. Såå morsomt å få prøvd litt sånne amerikanske ting, så var moro at jeg ble bedt med David og de jeg og.. Jeg spiste og spiste og spiste, og drakk øl etter øl... og hadde det kjempemoro! Knallmorsom fest! :)

Skal det feires så skal det feires, ja... ;)


F.v. Raymond aka. Coco, Ashley, David, Leche og meg.. Alle disse fire er bestevenner og har tatovert D.A.L.C. på seg.. David har sin på armen, med en annen tatoo rundt, og det står for disse fire.. David, Ashley, Leche & Coco. Hørt masse om Coco før, så var på tide at jeg fikk møtt han og.. Veldig morsom fyr=)


Vi lagde etterhvert vår egen fest i hjørnet av kjøkkenet, hehe.. Spilte "never have I ever"..moro =)


Rosett-greia til venstre festet de på genseren min.. Det er en babygreie, også står det Ashley's baby shower, og datoen.. Den hvite greia i midten skulle alle ha på seg, og hvis du hørte noen nevne noe om kjønnet på babyen kunne du ta dems og henge rundt deg selv...om å gjøre å ha flest in the end. hehe.. Den siste, babyen i boksen, fikk vi etter gaveutdelingen.. Jeg hadde forresten med meg gave helt fra Norge, siden Ashley er part norsk.. =)

Bare så alle dere der ute vet...jeg skal lage babyshower til en tradisjon i Norge... Be ready!! ;)
Etter babyshoweren droppa vi innom Dave's, han skifta, og Leche spiket opp håret sitt.. Vi skulle nemlig på Jersey Shore party på dormen. Jersey Shore er visstnok en tv-serie...realityshow, hvor guttene er skikkelig guedos (hvis det er sånn det skrives..hehe), og jentene skikkelig slutty. Så Dave lånte diamantøredobber av meg osv. Haha.. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle ha på m,eg. Fredagen etter skolen var jeg innom yndlingsbutikken min her..nemlig Amsterdam, i Canal Street, like ved skolen. Har ikke shoppa en dritt siden jeg kom hit, så syntes jeg fortjente det da jeg fant en genser til ca. 10 dollar.. :) Hadde på meg den med tights til i babyshoweren, og siden jeg skulle være slutty på Jersey Shore-festen dro jeg like godt av meg tightsen og brukte genseren som kjole. Funka som bare det.. ;) Ahh..for et kupp. elsker den genserkjolen as!! =)
Jersey Shore-festen var suuupermoro!! Jeg hadde det som plommen i det berømte egget.. Etter festlighetene her dro Miguel, David, jeg, Coco og Jordyn til Dave på nachpiel.. Spilte 'truth or dare' og drakk litt mer øl før vi sovna!
Leche, Coco, Miguel og David på Jersey Shore-festen! =)
Jeg i genseren/kjolen min=)
Søndagen slappa jeg av hjemme nesten hele dagen...hang med Lene på hennes rom i kanskje 4 timer eller noe.. Sliten sa du? hehe..
På kvelden stakk jeg til Dave for å se på Super Bowl.. Stooor greie her. Vi heiet på Saints, et New Orleans-lag..og de vant!! :) Slappa av hos David resten av kvelden!! :)
I går var det skolen..etter skolen var Leche og jeg med David for å ta tiden på han løpe 6 runder rundt en sånn idrettsbane.. Han må nemlig ta en marine-løpetest på lørdag, og da må han klare 6 runder på 13 minutter. Han klarte det på litt over 12...knallbra..flink gutt!..hihi =)
Så slappa vi av hos David igjen..så på tv til vi sovna...
Nå må jeg nesten gå, for skal være hos David typ NÅ, og har ikke dusja enda engang..
Skal prøve å bli flinkere til å blogge oftere!! ;)
SAVNER ALLE DERE HJEMME FORRESTEN!!!!!
Stor klem,
Camilla.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar