torsdag 18. februar 2010

Snøstorm, dormfester, Valentines Day & Kickboxing Bootcamp!! =)

Hola! Nå er det leeenge siden jeg har skrevet igjen.. Er bare så opptatt hele tiden.. Alltid noe å gjøre, steder å gå, osv.. Er jo tross alt New York City dette her, og når jeg i tillegg bor på en dorm med masse sosiale mennesker, OG bor i et område hvor jeg etterhvert kjenner masse folk, så er det lett å bortprioritere bloggingen.. ;)

Anyways... Etter forrige blogginnlegg forrige tirsdag stresset jeg bort til David. Søstra hans, Karla, fylte 24 år da klokka slo tolv den kvelden, så vi synes det var på sin plass med en liten feiring på tross av at det var midt i uka.. Så Leche, Miguel, Karla, David og jeg møttes, spilte Kings, bussen, 'lapp i panna' osv...tok noen drinker, og hadde en fortreffelig aften!! :)

Leche, Miguel, David, meg og Karla spiller Kings=)

Gruppeklem for Karla da klokka ble tolv=)

David og meg=)

David, meg og Karla=)
Onsdagen etter vår lille feiring snødde det som bare det her.. Det var meldt på forhånd så vi visste om det. Og hva gjør amerikanerne når det er snøstorm? Joda, de stenger skoler og alt! Vanligvis venter de til snøen faktisk er her, men denne gangen slengte de ut meldigen om stengte skoler osv allerede dagen før som følge av værmeldingene, før det i det hele tatt hadde kommet et snøfnugg...
Skolen min var jo selvsagt oppe (vi er jo nordmenn..jippi..?).. Anyways. Lokalet hvor skolen min holder til ble stengt, så vi skulle ha undervisning oppdelt i klasser i et av de andre lokalene skolen benytter seg av..
Jeg skulle begynne klokken 14.. Null stress å ta en fest kvelden før da, tenkte jeg. Men pga. snøstormen og Gudveithva så ble det til at alle hadde time klokken 10 isteden da.... Resultat: I was 2 cool 4 school. ;)
De fleste skolene til folka på dormen her var stengt en dag eller to pga dette forferdelige snøfallet (snaue halvmeter'n tror jeg det var...) haha!! Men anyways.. Onsdagskvelden fant vi ut at en filmkveld inne på dormen var på sin plass...så på Will Ferrel-filmer... Mange som joina og etterhvert gikk det fra film til fest.. =)
Torsdagen etter skolen slappa jeg av med min nye BFF (bestfriendforever) her inne, Lene.. =) Har en tendens til å stikke oppom rommet hennes for å hilse på, men så blir jeg der i maaange mange timer og skravler og slapper av. Og torsdagen var en sånn dag. hehe.. :) Kjempekos. Vet ikke hva jeg skulle gjort her uten noen å betro meg til, skravle med og stole på.. Har jo alle mine kjære hjemme, men litt greit å ha noen å snakke face2face med og. Og Lene og Barbra er mine to utvalgte sålangt.. Hehe.. :) Snuppene mine.. =)
Fredag etter skolen var det partytime. David og jeg synes det hørtes ustyrtelig smart ut å kjøpe en gallon (5 liter eller noe) med Sangria sammen.. Smakte godt ja, og morsom var kvelden de tre timene den varte:) haha!!

Lene og meg på fredagen! :)

Dormfest fredag.. Spilte Beer Pong, Flip Cup osv.. =)
Lørdagen slappa jeg av, før det braket løs på lørdagskvelden igjen. Vi vorset hos David.. =) Gikk på dormen etter det... :)
David og meg hos han lørdag.. =)

Hos David... Miguel, Lene, Lauren, Petros og Ben=)

Hos Dave rett før vi stakk til dormen... Miguel, Lene, Ben, David, meg og Lauren =)


Søndag var det Valentines Day!! David spurte meg uken før om jeg ville være Valentinen hans..
Jeg tror egentlig aldri jeg har hatt en Valentine før, så det var stas!=)
Her borte er det mye større kultur for sånt enn i Norge.. I Norge feirer du det nok hvis du driver på med noen eller har kjæreste, men man ber ikke randomly folk ut på date i Norge. Det kan de fint gjøre her har jeg inntrykk av.. Altså, er jo litt annerledes med meg og Dave siden vi jo har vært sammen en stund før osv, men vet om mange andre som bare randomly ber folk på date..
Er dessuten noe de gjør stort her borte det med Valentines Day... Hele butikker er fylt med hjertesjokolader, kort, bamser og ferdigoppblåste Valentines-ballonger som henger ned fra taket i hele butikken.. De tar skikkelig i, rett og slett.. :) hehe.. Men koselig dag synes jeg.. =)
Anyway! På søndagsettermiddagen stakk jeg til han, og derfra dro vi til The Pavillion, en kino i Park Slope/Prospect Park-området.. Kjøpte billetter til Dear John. Hadde lyst å se den rett og slett fordi den er romantisk, og fordi den handler om to stk som har avstandsforhold mens han er i militæret.. David skal jo inn i marinen fra høsten av så han hadde lyst å se den, og det hadde jeg og!
Tok en øl på Farrells mens vi ventet på kinotiden.. Var jo så mange som skulle på kino på Valentines Day så var greit å være tidlig ute. Så så vi på filmen. Den var kjempesøt og kan absolutt anbefales!!! =)

Filmen vi så.. =)
Etter kinoen dro vi til David. Der lå tacoingrediensene vi hadde kjøpt inn klare, og vi lagde taco..yumm!! =) Etter det slo vi oss ned på sofaen og så på Couples Retreat..haha.. Kongefilm!! =)

Valentines-tacos!!=)

Utpå natta la David seg, og jeg dro og møtte Lene og noen andre dormfolk på Dennys en tur.. :) Selv om Valentines Day var en søndag hadde vi nemlig fri mandag pga en helligdag som heter Presidents Day.. Digg! Tror det er 2. mandagen i februar hvert år eller noe.. Så det var deilig!!
Hadde jo store planer om å bruke den mandagen på shopping, men latskapen slo lett inn der as!! =)
Isteden begynte jeg og Lene og skravle om alt og ingenting igjen, og plutselig kom vi inn på kickboksing av alle ting. Og det viste seg at det var noe vi begge hadde hatt lyst til å prøve en god stund. Så med google til hjelp klarte vi å finne et tilbud på $20 for tre prøvetimer og inkludert gratis boksehansker. Så vi hoppa i det og meldte oss på.. :)
Mandagskvelden var David, Lene og jeg innom Leche for å se Lech og Dave på tv.. De og et par til var nemlig i Connecticut for å se innspillingen av bl.a. talkshowet Steve Wilkos for et par måneder siden, og det air'et på mandagen, så Leche tok det opp og vi så det sammen.
Etter det stakk Dave og jeg på Dennys en tur. Møtte kjentfolk, skravla.. Hadde en koselig visitt der, før jeg stakk hjem igjen og planla kickboxingen videre med Lene.. hehe.. =)
Tirsdag var dagen. Etter skolen lagde vi oss sunn middag. Typ kyllingfilet oppskjært, og salat.. Godt og sunt=)
Så hoppa vi på toget inn til Manhattan for å starte kickboxingkarrieren vår. Skader jo ikke å prøve ihvertfall tenkte vi.. 20 dollar (120 kroner) liksom, for tre timer OG boksehansker.. Ikke dårlig!
Vi fant frem ganske med en gang... Studioet ligget på W 37st mellom 7 og 8 avenue. Ganske sentralt=)
Vi kom inn der, og ble med en gang ganske nervøse for hva i all verdens rike vi hadde meldt oss på. Titta inn på de som hadde timen før oss og ble slitne bare av å se på... Men men, vi hoppa i det. Og ikke nok med det.. Vi hadde meldt oss på kickboxing bootcamp vi da. Så det var ikke boksing engang. Var en intensiv time med blodslit og harde øvelser.. (yippii!!).. Men vi overlevde da, og stolte dro vi hjem med flunka nye boksehansker (som ikke var prøvd engang......hersens bootcamp.hehe).. Neste time skal vi bokse. Er egentlig i dag men får se, for kroppen gjør fortsatt vondt..Hehe..
Tok litt vin på dormen for å feire på tirsdagkvelden, men la oss forholdsvis tidlig.. =)
I går etter skolen var jeg hos Dave..skravla masse og hadde en hyggelig kveld.
Nå er jeg hjemme...snart tacolunsj med Lene.. =) YAY!!!
Blogges senere... ;)
Camilla.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar