onsdag 20. januar 2010

Back in THE BIG APPLE!!!

Tjooheeejj!! :) Jeg kom hit i går, og siden da har det gått i ett!! :)

Mandagen (siste dagen før jeg dro hit) brukte jeg på å dra innom banken og si hade til mine eks-kollegaer. Så var jeg innom alle de kjære besteforeldrene mine, og Hildegunn var innom meg en tur etter det..:) Kvelden brukte jeg med mamma, pappa, Jørgen og Sander! :) Suuperkos. =)
Så også Kung Fu Panda-filmen med Jørgen :)
Etter det, når han også hadde lagt seg måtte jeg pakke ferdig. Isteden ble det noen telefonsamtaler med venner, så etter det, og pakking, + rydding av rommet var klokka 3 før jeg var i seng. Også var det opp klokka 6 igjen i går.. Jippii..3 timer søvn liksom. Menmen.. ;p

Var vemodig å si hade til mamma og pappa igjen på flyplassen. Gruer meg jo alltid til å si hade til alle sammen, og når man står der på flyplassen, gir hverandre klemmer, blir litt sentimentale, da er det verst.. Men er jo bare 4 mnd til jeg er tilbake i gamlelandet:) Etter de dro sjekket jeg inn koffertene mine. Den ene veide 19,1 kg, den andre 23.. Perfekt, i og med at grensa er 23.. =)
Flyet var i rute og, ooog de fløy kjappere enn planen, så vi var fremme nesten en time før planlagt ankomst, som opprinnelig var klokken 2 på ettermiddagen amerikansk tid.. :)
Hadde forresten flaks på flyet...satt ved midtgangen, og det kom en og satte seg i det innerste setet, men ingen satt i midten!! Yey..dårlig digg.. :)
Så det ble en fin flytur, med littegranne søvn, noen serier av diverse tv-serier, litt lesing, et par måltider, også så jeg på Michael Jackson-filmen "This is it".. :)

Anyway. Fremme her i Brooklyn, etter en $85 taxitur fra flyplassen, sjekket jeg inn, og kom inn på rommet hvor en av mine roomies, Barbra, var. Hun hadde influensa og var hjemme fra jobb. Så vi skravla litt, jeg pakket ut.. :) Fikk også handlet nesten alt jeg trenger i går.. Pute, putetrekk, sånn teppe til å sove under (David hadde nemlig teppe istedenfor dyne i fjor, og det var superdigg)..og teppet var billigere enn en hel dyne, så da ble det det.. :) Eneste jeg ikke fant til senga var laken, men en tlf til David så var det fiksa:)
Kjøpte også håndkle, oppbevaringskurver, kleshengere, og alt av hårprodukter og dusjprodukter.. :)
Også var jeg innom og spiste på Subway igjen. Og han fyren bare "Hey, how u been? We missed you"..og jeg bare svarte på det liksom, og så sa han.. "Sooo, you havin the usual?".. HAHA!! De har bra memory as.. Så han lagde sandwichen til meg han da, akkurat som jeg liker den! ;)

Hadde planer om en veldig rolig kveld her på dormen, med mine nye roomies, men dengang ei. Fikk beskjed av Leche, Ben og David om at jeg måtte komme bort til Dave.. De skulle ta noen øl osv. Så da gjorde jeg jo det da vett.. :) Var meg, Leche, Ben, Miguel, Dave og Maria..også var søstra til David, Karla innom en tur. Hadde en veldig morsom kveld! Og da Miguel og Dave skulle følge meg hjem stakk vi innom Dennys en tur også, hvor vi møtte på Sanat. Så var vel i seng i tre-tida på natta i går.. :)
Ben og meg hos David i går.. :)
David, Maria, Ben, Miguel og Lech.. Spilte bussen.. :)


Jeg hadde planer om å sove leeenge i dag. Kom jo hjem rimelig sent. Men våknet av at roomiene mine sto opp i halv åtte tiden i dag tidlig. Hilste som sagt på Barbra i går, og hilste såvidt på Molly og. Men hun siste, Lauren hadde ikke kommet hjem enda da jeg dro til Dave..
Så da jeg våknet og så hun var oppe og hilste jeg på henne. Og da begynte vi å skravle vett, alle fire. Så da var det jo bare å glemme alt som het mer søvn. Etter at Molly og Barbra dro på jobb (de er utplasserte her i NY dette semesteret) var Lauren og jeg igjen. Ingen av oss har jo begynt skolen enda, så vi skravla mer, og gikk og kjøpte frokost osv.. Koselig!! :)
Jentene virker kjempesøte. Tror det skal gå greit å bo 4 på rommet istedenfor 2, som vi var i fjor.. :)
Har forresten laget meg litt førsteinntrykk da.....hehe...
Molly..hun er født i 89. Kommer fra Pittsburgh, Pennsylvania. Jobber som intern (utplassert) i tv. Husker ikke mer spesifikt.. Hehe. Hun virker som den søte, lille, uskyldige og veldig pliktoppfyllende. Samtidig tror jeg hun er typen som tar av skikkelig når hun først skal sikte hælene mot taket.. :)
Barbra..født i 87, sånn som meg:) Er fra Michigan, men foreldrene er opprinnelig fra Chile, så hun er latina.. :) Jobber som intern i NBC Dateline (hvis jeg ikke husker feil..hehe). Virker som "reservemammaen", som bekymrer seg og liker å passe på at alle jentene er trygt i hus osv. hehe. Tror også hun er typen som kan være klin umulig å krangle med, for hun er hjelpsom, positiv og blid hele tiden. :)
Lauren..hun er den yngste av oss..født i 90. Men hun virker en del eldre. Hun er fra Long Island, New York. Studerer psykologi ved Hunter College. :) Førsteinntrykket er at hun er en skravlebøtte (litt sånn som meg..hihi), pluss at hun virker som en partyjente:) Veldig hyggelig hun og! :)
- Så får vi se om det stemmer da, når jeg blir bedre kjent med de.. hehe.. ;)
Etter frokosten med Lauren gikk jeg bort til Davids hus. Vi avtalte i går at vi skulle dra til Jersey og hente tingene mine som jeg la igjen hos han forrige semester, og som han tok med dit da han flyttet dit i sommer. Så sånn i 10-tiden i dag dro David, Leche og jeg til Jersey. Jeg har aldri vært der, bortsett fra når jeg har dratt til og fra Newark-flyplassen.. For den ligger i New Jersey.. :)
Først dro vi innom mekaniker-sjappa som pappan hans eier, og som ligger i Plainfield. Etter det var det lunsj på oss.. Spiste på en buffet-restaurant. Var sånn lunsj-deal til 7 dollar, så kunne spise hvor mye vi ville av alt de hadde, og de hadde massssee=) Yumm!!
Etter det var vi på sightseeing. Han viste husene faren hans eier og leier ut, og hus som han har eid før. Han viste meg onkelens hus, skolene han har gått på, downtown Plainfield, osv. Var også innom gamlejobben hans, en dyrebutikk. Der hadde de fisker, fugler, slanger, edderkopper osv. Moro.. Ikke overalt man får sett på slanger.. :) Prøvde å mate en og, med en mus, men den var ikke sulten da vi var der.. Typisk, hehe.. ;) Men var moro og se på de. Blant annet svææære boa-slanger, tarantellaer osv.. =)
Var innom sjappa flere ganger også, og fikk omvisning der :) Var i Jersey leeenge. Dro for å hente mamman hans utpå ettermiddagen. Hun var på besøk hos pastoren til kirken de går i der ute. Veldig hyggelig dame. Og nå tror jeg at jeg kanskje skal være med David og slekta de på spansk gudstjeneste på søndag og..hehe. David har visst heller ikke vært der på en stund. Også jeg som knapt kan et ord spansk.. Menmen, han sa han skulle oversette:) Uansett moro å ha med seg sånn rent kulturmessig..
Etter vi henta mamman hans var det matinnhandling, før vi dro hjemover i 6 tida nå i kveld. Mamman hans kjøpte friterte kyllingklubber som vi satt og knaska i bilen på vei hjem.. Nammm=)
Vel tilbake i Brooklyn spiste vi pizza, før Leche og jeg ble med Dave på møte med marine-folka. Dro på et sånt marine-kontor i Flatbush Ave.. Ved Atlantic Mall. :) Han skulle ordne no papirarbeid og gjennomføre rekrutteringsintervju. Leche ble også prøvd rekruttert av offiserene der. Hehe..
Var litt redd jeg skulle kjede meg hvis jeg ble med, men de marinefolka var dritkule. Skravla og spurte om Norge, og skulle ha meg til å lære dem norsk osv. Og han ene hadde vært i Norge en gang og, og sa han synes det var suuuperkaldt, og at han hadde gått på langrennsski. Han hadde vært der på sånn kuldetaklings-øvelse med marinen.
Så jeg hadde det gøy der jeg. :) Moro!
Nå sitter jeg her hjemme på rommet mitt igjen.. :) Har sovet drøye 12 timer tilsammen siden søndag, men er egentlig ikke trøtt. Bare sliten,..og jeg føler meg som en zombie. Hehe. Sånn er det å ha jetlag pga tidsforskjellen.. ;)
Det eneste som er rart med å være tilbake her, er egentlig at det ikke er rart å være tilbake her, om dere skjønner hva jeg mener.. ;) Hehe..
Da jeg flyttet hit i januar i fjor var det selvfølgelig superrart! Og var litt rart å være tilbake her i november og. Da jeg satt i bilen på vei til Brooklyn i november titta jeg på Manhattan skyskraperne og var superfacinert helt på nytt, mens nå satt jeg og sletta meldinger på mobilen, og ensa vel egentlig knapt at skyskraperne var der. Hmm.. Ikke at de ikke er facinerende, men kanskje jeg har blitt vandt med det?!
Hele tiden siden jeg kom i går har det liksom være helt random å gå rundt her, å ta subwayen igjen.. Osv.. :) Tror kanskje underbevisstheten min har gjort at jeg føler at New York er blitt et hjem nummer to, på en måte. :) Og det føles litt rart, bittebittelitt skremmende, og VELDIG deilig!! ;) Ingenting slår hjemme i Norge, men New York ligger på en definitiv 2. plass!! :)
JEG ELSKER DENNE BYEN!!! hihi :)
Bildene fra Jersey-dagen vår (litt i feil rekkefølge men..hehe):
Downtown Plainfield. =) Litt av handlegata.


Leche og David ser på slanger og edderkopper:)


Meg, Leche og David i bilen på vei til Jersey=)


Et av skiltene ved avkjørselen ved Brooklyn Bridge!


MANHATTAN=)

New Yooork!! Litt av Manhattan skyline i bakgrunnen.. =)

På vei mot Jersey.. :)

Lurer på om det snart er sengetid på meg jeg nå. Tror jeg trenger å sove ut litt.. Er jo snart helg også, og da må jeg være opplagt.. ;)
Godnatt allihoppa!! =)
Love, Camilla.

1 kommentar: