lørdag 20. juni 2009

Savn og sånn!


Da har jeg snart vært hjemme en uke. Det har vært godt å se familie og venner igjen..uten tvil! :) Men samtidig savner jeg New York, venner der, og ikke minst David umåtelig mye!..

Noen ting med New York og livet der savner jeg masse, mens det samtidig er mange ting jeg synes det har vært utrolig godt å komme hjem til.. Her kommer litt om det!! =)
I New York savner jeg:
- David!!!!! <3
- Familien til David.
- Morens spanske middager.
- Bestemorens amerikanske pannekaker.
- Billig øl (døgnet rundt).
- Dennys og folkene der.
- Folk fra klassen og skolen.
- Billige takeout-middager.
- Bagel med ham & cheese. Enten fra Ahmed's butikk på hjørnet ved dormen, eller fra Bernies butikk på hjørnet av gata til David.
- Flatbread Teriyaki på Subways.
- Sambuca-shotter på Dennys.
- Å se alle kinofilmene lenge før de kommer ut i Norge.
- Å kunne ha en overgang fra f.eks. rolig dag i Prospect Park på dagen, til heftig byliv på Manhattan på kvelden.
- MTA NYC Subway. Sykt praktisk,.. Går hvert 5. minutt og med noen bytter kan man dra så og si hvor som helst.. Noe annet enn NSB det, som har siste avgang 12 om kvelden, og kun har avganger hver 2. time i helgene..
- Biljardkvelder og øldrikking i kjelleren hos David.
- Gratis fyll på Dennys, takket være Eric! =)
- Livet på dormen og alle menneskene jeg ble kjent med der. Fantastisk gjeng, og veldig sosialt miljø=)
- Amerikansk tv. Alltid bra filmer som går, eller morsomme sitcom's.
- Deli'en borti gata, Faros.
- Corrs Light, Amstel Light og andre øl'er som jeg fakstisk synes er GODT! Noe annet enn Tuborg liksom..
- Verdens beste shopping! Billige klær og sko, og MYE større utvalgt!!
- Utelivet på Manhattan!!
- Puertoricansk salsa-musikk.
- Kaffe på Starbucks.
- Pretzels.
- Bay Ridge, Sunset, Coney Island, Kensington..osv. Brooklyn generelt!! =)
- Lett å komme seg hjem fra by'n. Subway er lett. Og i tillegg er taxiene billige! :)
- Film og kinokvelder med David.. Og å ikke se han hver dag lengre... :'(
...og ikke minst at det alltid er noe å gjøre. Noe for enhver smak. Det som ikke finnes i New York trenger man strengt tatt ikke.. ;)

David og meg <3
Det som er godt med å være hjemme:
- Se mamma, pappa, Jørgen, Sander, besteforeldre samt resten av familien igjen! =)
- Se alle mine kjære venner igjen=)
- Mamma's hjemmelagde middager.
- Pappas barbeque og hjemmelagde pizza.
- Bilen min. Deilig å kjøre bil igjen;)
- Fetsund-fester!
- Vin som jeg liker.
- Jobbe i banken og avisa igjen. Endelig litt penger inn, ikke bare ut. Hehe..
- Makrell i tomat, leverpostei og Norvegia-ost.
- Slippe å sovne og våkne til tuting, bilbråk, ambulanser, jøde-bønn på høyttaler, osv.. Deilig med stillhet igjen.
- Normalt antall reklamepauser i løpet av en 22 min lang episode av Kongen av Queens eller Sex og Singelliv.
- Norske og svenske slagere på høyttalerne..
- Uteliv i Lillestrøm..Just like old times.. :)
- Puben på Sørumsand.
- Senga mi!, og rommet mitt! ;)
- Hvaler=)
- Gratis mat her hjemme:) Gikk mye penger til det i løpet av semesteret.
- Ikke bo i koffert sånn som de siste drøyt tre ukene..
- Venninnekvelder med hjemmelagde horn eller taco=)
- Norsk godis..spes sjokolade!! :)
- Se venner og familie ofte igjen=)


=) Kjærsten min og meg!

New York-eventyret er over for denne gang! Nå venter jeg på at David skal komme hit til meg i august..=) Jeg skal også tilbake til favorittbyen, først på ferie, og så for å bo der noen år til.. :)Antakeligvis drar jeg over dit etter jul.. :) Det skal bli bra! Det finnes ikke bedre by enn New York!!

Jeg har sagt det før, og sier det igjen:

" New York er en tarvelig by, en skitten by. Klimaet er en ren skandale, barn lærer å være redde, trafikken er vanvittig, konkurransen morderisk. Men en ting er sikkert - når du først har bodd i New York og den er blitt ditt hjem, finnes det ikke noe bedre sted på hele kloden." - John Steinbeck (1902-1968)

- Jeg er så enig!! =D

Takk til alle dere som har fulgt bloggen min.. Dette er siste innlegg for denne gang=)

Peace out!

~Camilla

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar