torsdag 28. januar 2010

American food...

...er noe for seg selv.. Hehe=) De siste dagene har jeg hengt mye hos David, med han, slekta hans og kopisene hans.. Mandagen ble det litt øl osv, tirsdag og i går bare slappa vi av med filmer osv.
Når man sitter sånn og ser film utover natta blir man naturlig nok sulten..så det har blitt litt nattlig kokkelering der i det siste. Og jeg har faktisk vennet meg til å spise peanutbutter & jelly-sandwich.. Basicly er det to loffskiver..en med peanutt-smør, en med jelly (slags syltetøy uten klumper). Man klasher de to skivene sammen, og vips.. Bon Apetite!

Første gangen David skulle ha med til å spise det var i fjor våres en gang.. Da var det tomt for brød/ loff i huset, så da lagde han det med hamburgerbrød isteden... Kvalmende, synes jeg da.. Nå synes jeg faktisk ikke det er så verst.. Spist det flere kvelder i det siste..

I tillegg var det en kveld Dave lagde french toast til meg. Han lovte meg for evig lenge siden at han sku lage det til meg en dag, så da ble det her om kvelden.. Er basicly brød det og.. Man dypper det i en slags blanding av melk, egg og noe mer, og så putter den i stekepanna. Når den er ferdig i panna heller man sirup på, og spiser det.. Slettes ikke verst..selv om den skriker kalorier lang vei.. Hehe. Det gjør forsåvidt det meste her, men det fine er at på veeeldig mange av restaurantene, samt steder som Dunkin Donuts, McDonalds, Starbucks, osv, osv står antallet karorier på menyen. Så når man bestiller vet man hvor mye kalorier maten inneholder..

På subways, hvor jeg spiser ofte, har serviettene en kalori-oversikt, hvor de i tillegg sammelikner det med Mc'ern mat.. Syykt å se forskjellene.. F.eks er en gjennomsnittlig footlong sandwich på Subways ca 800 kalorier, mens en vanlig cheeseburgermeny på McDonalds, som ikke engang holder deg mett kvartparten av tiden, kan ha laaangt over 1000 kalorier i seg. Ganske sykt å tenke på når man vet at en gjennomsnittlig jente skal ha i seg 2000 kalorier om dagen (menn 2500 kalorier).. To måltid på Mc'ern det da, det var det... Usj..

Jeg har faktisk slutta å spise på Mc'ern jeg.. Etter jeg hørte om noen som hadde kjøpt en burger og pommes frites fra McDonalds, latt det ligge i romtemperatur i ET ÅR, for så å se at det så helt likt ut..!!! :/ Mat som ikke blir grønt engang etter et år er ikke mat jeg har sykt lyst på as! Eneste som hadde forandret seg med den var at brødet var litt tørrere (!!).. Usj..

Så jadda.. Prøvd mye ny mat etter jeg flytta hit! :) Spesielt mye nytt når Carmen, moren til David, lager mat..da kommer det noen ganger ting jeg aldri har hørt om engang på bordet..spanske /puertoricanske retter.. Det meste er veldig godt.. :)
Skal ta bilder av mer av maten her jeg, og legge det på bloggen. hehe.. ;)

Jeg får skrive mer en annen dag..om både mat og annet.. Det er torsdag i dag, og jeg tenkte jeg skulle se hva planene er for kvelden.. ;)



~~ camilla ~~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar