fredag 12. juni 2009

Siste ukedagene i NYC...

De siste dagene har jeg prøvd å avslutte sirkelen.. Rekke alt jeg planla å gjøre her før jeg kom hit.. Ellers har jeg slappet av MYE=) Er jo tross alt ferie det her, for når jeg kommer hjem blir det en hektisk uke med familiekvalitetstid, venninnekvalitetstid, utpakking og festing før jeg begynner å jobbe igjen.. ;)

Søndag slappet vi bare av.. Deilig=)
Mandag skulle vi egentlig til Jersey.. Det er en av de tingene jeg har villet siden jeg kom hit. Har kun vært der i forbindelse med at jeg landa på Newark da jeg kom hit, også kjørte vi gjennom Jersey på vei til Philadelphia.. Men vi var oppe så sent søndag og så på filmer, så ble aldri til at vi kom oss opp i tide til å bli med faren til David, og Renè ut dit. Faren til David eier en verkstedsjappe i Jersey, så han skulle dit og jobbe med Renè, og David og jeg planla og være med, låne en bil og se oss litt rundt mens de jobba. Han har bodd der før, så han er kjent der, og skulle vise meg forskjellige plasser..menmen.. Får ta det neste gang jeg er i New York=)
Istedenfor gikk mandagen med til å slappe av…til en forandring.. Haha=)

Tirsdag dro Anne og jeg til Manhattan.. Anne har vært der nesten hver dag de siste ukene, jeg derimot har tilbrakt usedvanlig mye tid her i Brooklyn..spesielt her hos David. Så tenkte det for en gangs skyld var på tide at jeg ble med på en skikkelig siste tur til Manhattan. Så vi tok F-toget her fra Church og gikk av på West 4. Derfra spaserte vi til Perry Street. I Perry Street ligger nemlig trappeoppgangen som de bruker som Carrie i Sex and the City’s oppgang. Så da måtte vi nesten se oss om og ta bilder der=)
Anne og meg foran Carrie's leilighetoppgang=)

Så gikk vi et par gater bort. Der lå det en bitteliten Marc Jacobs-butikk. Jeg kjøpte en søt liten slags pung, som akkurat har plass til penger og alle kortene og legitimasjonene mine.. =)
Anne foran Marc Jacobs butikken!

Etter det gikk turen til Magnolia Bakery, som også er brukt i Sex og Singelliv-serien.. Kjøpte cupcakes (som smakte himmelsk godt), og spiste de inne på Magnolia Bakery mens regnet plasket utenfor. Veldig koselig og ganske stemningsfylt=)
Meg inne paa Magnolia Bakery=)
Denne hang paa veggen inne paa bakeriet=)

Da regnet roet seg litt igjen kort tid senere var vi ute igjen på vei til The Pleasure Chest, enda en butikk som ble brukt i innspillingen av Sex og singelliv.. =)
Meg foran The Pleasure Chest!

Da vi var ferdig med all denne Sex og singelliv-sightseeingen gikk vi videre til Broadway.. Shoppa litt=) Jeg prøvde å roe shoppingen, siden jeg allerede sliter med plass og vekt i koffertene mine.. Så ble bare solbriller på meg, i tillegg til en del sminke på Sephora..mye billigere med I.D-sminke her enn i Norge=)

Så gikk turen til et sted som heter Cafè Habana.. De ligger i SoHo, like ved der vi bodde de første ukene, og i likhet med Sex og singelliv-tingene var dette noe vi hadde planlagt å gjøre mens vi var i New York, nemlig å spise lunsj der. Den ene sandwichen de har der har blitt kåret til New Yorks beste, så jeg måtte bare prøve den=) ”Cuban Sandwich ’Voted best in NYC’…fresh roast pork, ham, swiss cheese and pickle on Cuban bread w/ chipotle mayonnaise”….det står på menyen.. Egentlig misliker jeg majones, er ingen stor fan av sylteagurk på sandwicher, og liker ikke flere kjøtt-typer på samme sandwich, men måtte jo nesten prøve siden den var kåret til NYC’s beste. Så jeg prøvde.. Spiste halve med alt på, men herregud så mettende det var, så på den andre halve måtte all pork’en og litt av osten av.. Damn! Men var slettes ikke verst=)
Anne og jeg spiser lunsj utenfor Cafe Habana=)

Så dro vi videre til Canal Street/ Chinatown.. (like ved skolen vi gikk på, MCNY).. Der ble det gaveshopping.. Driver å kjøper gaver til mamma, pappa og brødrene mine om dagen og manglet litt..så handla litt der=)
Handla også på Amsterdam igjen.. Yndlingsbutikken min i det området=)

Etter det dro jeg hjem til Brooklyn igjen=) Anne sights’a litt til..
Styra litt rundt hjemme… Så på tv og slappa av. På kvelden dro Anne og jeg på Dennys. Eric jobba, og han har som vane en tendens til å stå for gratis drikke for meg og vennene mine=) Så ble en billig kveld, på tross av mange øl og sambuca-shots=) Morsom kveld!!, og super feste-avslutning med Anne=)
Sambuca-shots paa Dennys tirsdag kveld=)
Anne, Leche og meg paa Dennys!
Meg foran jukebox-maskinen=)

Onsdag tok David og jeg det helt med ro. Bestilte takeout-middag, la oss på sofaen, og så to filmer.. =)

Torsdag, i går, gikk vi til dormen.. Møtte Anne, og vi tre, David, Anne og jeg gikk til Yummy Taco for frokost/ lunsj.. Første dagen Anne og jeg var her i Brooklyn, den dagen vi flytta hit, lempet vi bare all bagasjen inn på rommet før vi gikk ut for å finne noe mat. Vi endte på Yummy Taco den dagen, spiste burritos.. Så Anne foreslo at vi skulle avslutte sirkelen der igjen på torsdag, siden hun skulle dra den dagen. Så da gjorde vi det. Veldig koselig=)
Så var det tilbake til dormen. David og jeg hentet alle tingene jeg og Anne hadde kjøpt i løpet av semesteret…speil, badevekt, kjøkkenutstyr, osv, og tok det med til han=)
Så ble det tårevått farvel med Anne=( Trist, og litt rart, men vi skal holde kontakten selv om vi bor langt fra hverandre.. =) Avskjedslunsj med Anne i gaar! =(

Mens David jobbet torsdag kveld slappet jeg av foran tv’n.. Snakka med slekta på tlf.. Pakka litt.. Lagde scrapbook.. Osv.. Så dro jeg på Dennys, møtte David, Ben, Eric, osv.. Chillan der en stund før det bar tilbake til sofaen og tv’n.. =)
Ben, David og meg paa Dennys i gaar kveld=)
Eric og soesteren Athena paa Dennys i gaar kveld=)

I dag er det fredag.. Søndag drar jeg hjem, så nå skal hvert sekund nytes, denne siste helgen i NYC for denne gang! =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar