tirsdag 24. juli 2012

Førerkort & våpentesting=)

Heihei, gjett hva jeg har fiksa meg i dag?! Amerikansk førerkort!! Jeg ble nemlig stoppet av vaktene på basen her om dagen og etter litt research sa de at jeg kjørte ulovlig med norsk førerkort i North Carolina siden jeg har vœrt her såpass lenge. Så David måtte komme og hente meg og greier..de lot meg ikke engang kjøre hjem. De tok riktignok ikke førerkortet, de bare informerte meg om at jeg måtte skaffe meg amerikansk førerkort så fort som mulig! Så i dag møtte jeg opp og stilte meg i kø. Man trenger nemlig verken kjøretimer eller forhåndavtale for å få førerkort i USA. Her må man møte opp, stå i kø, ha med alt av papirer og identifikasjoner, ta en teoriprøve, og står man på den blir man tatt med rett ut på en kjøretur..min varte vel 7-8 minutter. Og vips, jeg sto og fikk midlertidig førerkort med en gang. Det kostet hele fire dollar (vanligvis koster det 32, men jeg fikk det billig siden jeg må fornye om to år pga. greencardet mitt). Men tenk a, så lett og billig det er å få tatt førerkort her i forhold til i Norge. Jeg startet nemlig fra scratch. Så det som koster 20-30 tusen i Norge, og tar månedsvis, tar 2 timer og koster 30 dollar her. Haha...sykt altså! Men nå er jeg ihvertfall lykkelig siden jeg har lov til å kjøre igjen, og helt lovlig denne gangen.. ;-)


Ellers har har vi gjort masse moro de siste dagene. Lørdagen hadde vi noen venner på besøk her på fest, før noen av oss avsluttet kvelden på Cardinals Pub nede i veien her igjen.





Søndag var vi på kino og så den siste Batman filmen.. Anbefales!! :-)

I går var vi på en skyttebane og testet David's nye våpen. Forrige uke var vi nemlig avgårde for å kjøpe en shotgun til å ha som "husvåpen", hvis noen bryter seg inn osv. David ville spesielt at jeg skulle ha noe her siden jeg er en del alene osv når han er i trening. Men vi endte ikke med en shotgun, vi endte med en M4, en halvautomatisk rifle. Så i går var vi og testet den, samt en Glock pistol som vi hadde leid. Jeg har aldri skutt verken M4 eller pistol før, så det var selvsagt stas. Jeg ble overrasket over hvor sinnsykt hardt pistolen slo tilbake da jeg skøyt.. Det var en 45 kaliber, og jeg vet de er sterke men det var mye sterkere enn jeg trodde. Moro å ha prøvd. Dette var garantert ikke siste gangen, det er helt sikkert! :-)




Nå driver Karla og mekker sammen middag her. Luksus å slippe. ;-) Vi blogges!




-the cam-


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar