fredag 20. august 2010

Why kids shouldn't play with fire!!

Hallois! Her kommer en liten update fra andre siden av dammen igjen.. Har egentlig ikke gjort stort siden sist jeg skrev.. Vaert i Jersey stort sett, bare.. Var bare kjapt i Brooklyn noen timer mens jeg skrev forrige blogginnlegg.. Satte igjen mesteparten av bagasjen min der, ogsaa pakket vi en bag og dro ut hit.. Saa har vaert her siste to dagene naa.. :)


I gaar var det litt action da.. David's familie driver jo paa med aa flytte ut hit til Jersey permanent..og i den forbindelse er det mye opprydningsarbeid osv som skal gjoeres.. Saa David hjelper til med det,. I gaar skulle han brenne en del greier i en saann toenne, saa han fylte opp toenna, og i mangel paa tennvaeske brukte han saann spray som man renser bremse-delene i en bil med...ellernosaant.. Anyway da..han sprayet paa da, stappa handa nedi med lighteren og tente paa, og der sto flammen i vaeret gitt.. Flammen sto vel vaertfall en halvmeter over hodet paa David, og han spratt bakover og landa paa bakken. Saa reiste han seg og loep rundt hjoernet, og jeg, som hadde sett hele greia fra kloss hold, loep etter.. Tok bare sekunder foer det begynte aa svi noe sinnsykt for han.. Han hadde faatt flammene over hele ansiktet og begge armene. Saa vi fant ut at det beste var aa stikke paa sykehuset en tur med han.. Jaime (sekretaeren i mek.sjappa til svigers ved siden av her) kjoerte oss til emergency-avdelingen paa sykehuset, og de tok seg godt av han fra foerste stund. Fikk kjoela ned masse, fikk intravenoest inkl. et par doser morfin, og fikk paa antibiotika salve og bandasje.. Var paa sykehuset ganske lenge da.. Ulykken skjedde vel kvart over fire paa ettermiddagen elle noe, og vi var ikke tilbake her foer 10 paa kvelden..
Men sykhusfolkene var veldig flinke, hyggelige og hjelpsomme..
Og det gaar helt bra med David naa. Han hadde bare faatt 1.grads forbrenninger ser det ut til, men naar det er brannskader er man visst 1.pri paa hjelp, pga. infksjonsfare osv.. Saa de tok seg godt av han.. Stakkars gutten hadde kjempevondt.. Jeg maatte tre inn som sykepleier et par timer der jeg ogsaa, for aa hjelpe til med aa bytte klutene og bandasjene som hjalp til aa kjoele ned armene hans..
Men naa gaar det bra med han.. :) Maa bare holde seg unna sola, og fortsette aa smoere armer og ansikt med antibiotika salve osv.. :)


Tok noen bilder. Her er noen av de.. :

David blir stappa full av gasbind med anti-infeksjonsmiddel (som jeg velger aa kalle det naa i mangel paa bedre forklaring) og iskaldt vann paa..


Stakkars gutten min.. :( heh.



Fullt bandasjert..nesten klar for hjemreise... :)

Brann-episoden finnes forresten paa film. Mek.sjappa ligger jo som sagt hus i hus med huset familien til David har flyttet inn i, saa det er overvaakningskameraer rundt hele bygget, saa vi saa paa det i sta.. Skal proeve aa faa lagt det ut her en annen dag.. ;p heh..


Men saann rent bortsett fra episoden i gaar, gaar ting saa fint saa.
Kjempedeilig vaer her btw...skikkelig sydensommer temperaturer. Paa tide aa foele det paa kroppen igjen etter det Norge hadde aa by paa av sommer i aar..hehe... ;)

Men naa faar jeg vel vaere litt sosial for syklingen min her igjen.. Blogges senere!!
Camilla.. =)

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Det er første gangen jeg leser bloggen din og jeg synes at den er kjempe bra!
    Kunne godt tenke meg å bo selv i New York! Har du noen tips om hvordan jeg kan finne jobb og rom/hybel? Takk! :D

    God bedring til gutten din btw...

    SvarSlett
  2. Ojjsann.. Har ikke fått med meg dette med kommentarer jeg/ Haha. Urutt blogger. Men gå på craigslist.com...og e-mail meg om du skulle ha andre spm. ;)

    SvarSlett