torsdag 4. oktober 2012

Spillkvelder, Marina Cafe, båttur, streptokokker og Kickball!

Heihei alle sammen! Jeg har nok engang vœrt altfor opptatt til å blogge.. Så her kommer enda en massiv update fra de siste ukene. ;-)

Første helgen etter New York turen started David og jeg med å ha gresk aften. Med gresk aften mener jeg egentlig bare filmkveld med gresk middag..hehe. Jeg hadde bestemt meg for å prøve å lage alt hjemmelaget, og det ble tzatziki med brød til forrett, og moussaka til middag. Kjempesuksess begge deler...er det interesse så kan jeg jo legge ut oppskrift. Haha...nå var jeg bloggete dere. :p Anyway, serr...oppskrift kommer om ønskelig.

Lørdagen hadde vi invitert til spillkveld. Jeg hadde mekket snacks og jelloshots, vi fikk de to nœrmeste venneparene våre på besøk; Heather & Rob, og Arianna og Josh. Kvelden gikk med til å spille Apples to Apples, røyke hookah på vår nye hookah-party-pipe, og ble avsluttet på lokalbaren Cardinals Bar. Som alltid endte kvelden i litt drama og kløneri...jeg tror den baren er cursed. heh. Jeg tryna ihvertfall ned trappa hjemme da vi kom hjem osv. Herremin, jeg er så sykt klønete! Men det gikk jo bra.




Søndagen skulle vi spise lunsj med Ari og Josh på en cafeteria/restaurant med navnet Marina Cafe. Lunsjen ble heller langvarig og ble skvist rett inn i en middag egentlig. Med drinker og vin og alt som hører til. Og etter Marina dro vi til Heather og Rob hvor festlighetene fortsatte. :-) Sunday funday!


Så var det tilbake til hverdagen igjen, og jeg har igrunn følt meg syk siden jeg begynte i jobben min. Unger og alle bakteriene de er omringet av er tydeligvis ikke morsomt for mitt immunforsvar, så her har det gått i hosting og tett nese i flere uker allerede. I uka som var ble situasjonen forverret da jeg begynte å grine av halsvondt etter et hosteanfall en morgen. David ba meg dra på sykehuset, and so I did.. Hello streptokokker! Så jeg ble sendt hjem med en dags sykemelding, og resepter i haugevis. Og siden har jeg gått på både sterke smertestillenede, penicillin og kortison. Jippi! Og selv om halsen er fin igjen sitter hosten i fortsatt.. Så i dag skal jeg til legen igjen. Har jo tross alt helt fri helseforsikring gjennom jobben til David, så hvorfor ikke.. Det er så pes å vœre syk.
Her var altså jeg den dagen jeg ble sendt hjem fra sykehuset...under teppet i sofaen, med Disney-film på tv, norsk grøt, og smertestillende. Dakal siiiike meg.. ;p


Mot helgen var jeg drastisk bedre, og vi tok turen tilbake til Marina Cafe fredag kveld. Der har de nemlig en båt som turer ut i sjøen i området rundt restauranten på fredagskveldene. Det er en halvannen times tur (tror jeg det var), og vi ble med. :-) Etterfulgt ble middag på Marina Cafe, og deretter karaoke på en bar som heter Sharpshooters. Jeg var riktignok nogenlunde edru hele denne helga pga penicillinen, og siden jeg skulle jobbe lørdag og dro jeg tidligere hjem enn de andre. Knallkveld. :-)



Lørdagen var det spillkveld nok en gang.. Denne gangen hos Arianna og Josh. De hadde bedt diverse naboer og noen kollegaer av guttene, og nok en episk kveld var igang. Alltid moro med gjengen vår her. :-)

Søndag var det kickball turnering på min plan. Jeg spiller sammen med konene fra battalionen til David, mot andre lag fra andre battalioner. Moro!! Her er vi:



Og ellers må jeg si det ikke er stort nytt her.. Vi er i oktober, can you believe it?! Syykt hvor fort tiden går.. Det er jo snart et år siden David dro allerede. :p

Oktober er jo brystkreft måneden, og selv på jobben har vi rosa skjorter nå:


Anywhoo, 30 min til jeg har legetime. På tide å dra tror jeg. Vi blogges!



Mrs. P.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar