mandag 19. april 2010

På flyttefot! =)

Siden sist har det skjedd mye rart.. Det største er vel at jeg har flytta. =) Det var torsdag morgen på vei til skolen at jeg satt og tenkte.. Det var allerede avtalt at jeg skulle flytte til David i mai, når skolen var over, og bli her til juni når jeg skal hjem (ja, for ser ut til at jeg blir her til juni måned i år også).. Så på torsdagen på vei til skolen satt jeg som sagt på subwayen og tenkte. Det slo meg at det kun var noen dager til jeg skulle betale nye 720 dollar for å bo en måned til på dormen. Jeg flytta jo inn den 19. januar, og jeg betaler månedtlig, så den 19.april (i dag) skulle jeg betalt for en måned til. Jeg satt og tenkte litt frem og tilbake før jeg foreslo for David å flytte inn en måned før planen. Det var helt i orden for han, så her er jeg da. Greia er at jeg er så å si aldri på rommet mitt uansett. Er jeg på dormen er jeg stort sett sammen med Lene. Og er jeg ikke der er jeg hos David. Har jo ikke sovet hjemme på dormen siden før vi dro til Bahamas.. Så når jeg sover hos David hver natt uansett, og er sammen med Lene når jeg er på dormen virket det rett og slett mye smartere å flytte hit. Det er jo snakk om 5 minutter å gå bort til dormen fra David’s hus, så jeg kan fortsatt se kjære Lene masse. Og jeg kan jo besøke Barbra og Molly mye og=)

Fredagen etter skolen brukte jeg på å pakke så mye som mulig. Etter pakking var jeg sammen med Barbra, Molly og Lene. Farget håret til Lene og greier =) Etter det gikk jeg til David. Tok et par øl, satt oppe og så på tv et par timer.. Og så la vi oss tidlig.

Min lille krok på rom 309! =)

Lille kroken min etter det meste av mine ting var pakket ned.. :p

Nøklene mine!

Tingene står ferdigpakket, klart til å bli hentet av Dave. =)

Lørdag dro David og jeg til Ikea. Han kjøpte seg ny dyne, madrass, puter osv for noen dager siden, men de er i King Size str, så vi måtte få tak i sengetøy som var stort nok. Så da ble det Ikea. Fjernt å labbe rundt på Ikea i Brooklyn og se ting stå skrevet på svensk her og der, osv. hehe..

Mens vi var der spiste vi og. De har ganske billig mat på restauranten inne på Ikea, så vi spiste tidenes beste Chicken Ceasar Salad. Yumm!

Og mens jeg først var på Ikea kjøpte jeg meg svensk sjokolade og. Marabou! Elsker den sjokoladen.. =)

David på Ikea for aller første gang.. hehe. =)

Mmmm-arabou!! ;D

Etter Ikea var det hjem og pakke igjen.. Fikk pakket alt sammen ned i kofferter og sånne store, blå Ikea-poser før David kom og henta det. =)

Så kjøpte vi øl. David og jeg var hos han noen timer og tok noen øl med moren hans, tanta hans og dama hennes. Kjempeartige folk..har det alltid supermoro når de er her.

Så hoppa David og jeg i en taxi, plukka opp Lauren og Lene på dormen og dro til Park Slope. Vandra litt rundt der og var innom et utested før Lauren forsvant til kjæresten sin mens Lene, Dave og jeg dro på Shenanigans. Der ble det typisk Shannys-lørdag med øl, sambuca og ikke minst karaoke. Haha! Alltid moro.

Lene, Lauren og meg i Park Slope. :)

David og meg=)

Lene og meg inne på et utested i Park Slope!

I går var jeg i Jersey hele dagen med David og slekta. Faren hans eier en sånn bilmekaniker-sjappe der, så vi var med og delte ut flyers osv for dem. Må jo hjelpe til litt når jeg kan. Bor, dusjer, spiser og alt helt gratis her.. Så prøver å hjelpe til med det jeg kan=) Var på en ”All you can eat”-buffet med David og Miguel da vi var ferdige. Genialt egentlig. De har sinnsyke mengder mat der. Alt mulig.. pizza, sushi, kylling, kaker…alt! Så du betaler en fast sum, og så spiser du akkurat hvor mye du vil. Følte jeg bar på trillinger da vi stakk derfra..menmen. Valuta for penga i hvertfall.. ;)

Hjemme i Brooklyn igjen satte David og jeg i gang med å finne plass til alle tingene mine. Var jo ikke mindre enn to store kofferter, en liten koffert, tre små vesker og tre store,blå ikea-poser!! Så vi hadde en skikkelig rydde + vaske + ommøblerings-kveld.

Da jeg bodde her i fjor sommer bodde jeg jo bare 3-4 uker her. Da bodde jeg i koffertene mine, men nå som jeg skal bo her 8-9 uker eller noe sånt er det supergreit å ha ting i skap, skuffer osv isteden.. =)

David fikser og trikser.. :)

Resultatet! :) ...

....jeg er veldig fornøyd med sånn det ble ihvertfall! :)

I dag har jeg bare slappa av hjemme. Ble superkvalm da jeg la meg i går og har ikke vært i form siden, så ble ikke skole på meg i dag engang. Holder meg mest mulig i ro, så skal bare på dormen en tur og spise lunsj med Lene, og levere nøkkelen min.. Også skal jeg gjøre litt lekser. Ellers har jeg planer om å gjøre minst mulig.

Ciao!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar