fredag 24. april 2009

Hummer og kanari...

Yo! Her kommer et lite blogginnlegg om litt av hvert.. :)
Kjapp update på siste dagene:

- Tirsdag: Ble ikke kino..en viss person sovna og var umulig å få kontakt med før 11 om kvelden.. ;p så da ble det øl på Magnus sitt rom og tur på Dennys isteden.. Ingen dum erstatning=)


Anne og meg på vors på rommet til Magnus tirsdag kveld=)

Truls i klassen min, Magnus og Anne på Dennys tirsdag!

David, meg og Greg på Dennys! :)

- Onsdag: Lekser..lekser..lekser.. I hovedsak David sine lekser..men lekser er lekser.. Så det!


- Torsdag: Rolig ettermiddag. Fikk ryddekick (tru det eller ei). Så nå er rommet mitt strøkent. Trengtes altså.. Her lå det klær, kvitteringer, skolepapirer, tomme brusbokser, og you name it,...-overalt! Deilig å bli kvitt.. Var generelt en superdeilig ettermiddag/ kveld. Etter ryddingen feiret jeg med å lage meg taco. NAM!!

NYRYDDET ROM! :D

Etter det la jeg meg godt til rette på senga og så filmen "Enough" med Jennifer Lopez. Ahh for en herlig kveld.. Så kom David til meg, og helt spontant bestemte vi oss for å joine pølsefesten på rommet til Magnus. Var meg, og..tja..8 gutter!? Anyway..hadde det moro. Deretter gikk turen til Dennys....til en forandring, heh.. ;)Ben, David og Magnus på Dennys i går kveld!

- Fredag (i dag): Har ikke vært på skolen. Hadde ikke skole, skulle isteden i Central Park for å lage en mini-reportasje om parken. Poenget er å øve oss til eksamen som brått kommer neste uke.. Men planen min er å dra dit i morgen med noen folk jeg har snakket med som skal dit på piknik, så da var det null poeng å dra i dag. Heldigvis har jeg snille lærere som skjønte greia og sa det var greit jeg ble hjemme:)

Dagen i dag har vært ekstremt lat for min del...våknet, spiste, så på tv, sovnet igjen..våknet et par timer senere..spiste igjen... Ble trøtt, sovnet, og sov 4 (!) timer..våknet halv syv på kvelden....og da spiste jeg:) haha.. What a day..!! ;)


Nå sitter jeg på rommet mitt og slapper av (tar på med en så lang og opplevelsesrik dag.heh).. Planen er å slappe heeeelt av i kveld. David kommer når han er ferdig på jobb ved midnattstider. Planen er å lage middag og se film. På tide med en rolig fredag her i New York og...har ikke opplevd så mange av de, hehe.. I morgen vil jeg tidlig opp..er meldt 30 celsius-grader her i morgen. Tenk det a..! I april... =) Det er jo som en julidag i Norge. DIGG! Så i morgen skal dagen utnyttes til det fulle utendørs:)


Ellers går det fort mot skoleslutt nå. Fredag 8. mai har vi siste eksamen...i American Topics. Jeg er ganske heldig med eksamenene mine. Har kun èn skoleeksamen, og det er den i Am.Top. Også har jeg en i reportasje..men det er hjemmeeksamen. Ahh, my favourite!!
Mange av de andre klassene har flere eksamener på skolen, så jeg føler meg veldig heldig sånnsett, værtfall med tanke på at jeg aldri fikk utdelt klisterhjerne ved fødselen.. Så pugging har liksom aldri vært helt min greie kan man si.. ;p Hjemmeeksamen blir digg! :)


Kjapp beskjed til dere jeg sa jeg skulle skrive kort til i Miami. Joda, skrev kortene.. Og la de i veska, og der ble de hele uka i Miami. Så da siste dagen kom bestemte jeg meg for å heller sende de fra New York. La de et lurt sted. Vel tilbake i New York husket jeg ikke hvor dette lure stedet var. Gikk noen dager, før jeg kom på at det lure stedet kunne være i konvolutten sammen med passet og visumpapirene mine. Ganske riktig! Så la de i veska og var klar for å sende de. Men veska er stor, så dette falt fort i glemmeboka igjen.. Anyway..i går tok jeg tak i det, gikk og kjøpte frimerker, og sendte de avgårde. Så de er nok på vei over dammen as we speak. Bedre sent enn aldri, iight? ;)


Bruttern har bursdag i dag:) 24. april..-19 år, CONGRATS!! :D
Pappa hadde bursdag 8. april:) Er blitt som med Miami-kortene...har ikke fått surret meg til gave-shopping.. Så er litt der nå at jeg vurderer å bare vente til jeg kommer hjem.. :) Kan dere heller ha noe å glede dere til... Nok en gang; bedre sent enn aldri! ;)

I dag tidlig dro Anne til Minnesota. Faren og resten av slekta hennes ankom USA i dag, og skulle møte henne i Minnesota, hvor de skal besøke datteren til kjæresten til faren (?)..if I got it right?!
Anyway..jeg er hjemme alene til tirsdag. :) Da kommer Anne og hele følget hit til New York:)


Nå må jeg snart avslutte her.. Klokken er fem på ni, og klokken ni begynner "Two Weeks Notice", en film med bl.a. Hugh Grant og Sandra Bullock (en av mine favorittskuespillerinner). Så har tenkt til å legge meg på senga igjen og slappe av med film og pretzels som jeg vurderer haste ut å kjøpe i første pause (for tro meg..pauser er det mange av på amerikansk tv)..
Jeg har faktisk nesten ikke sett på tv siden jeg kom (tro det eller ei dere som kjenner meg), men er faktisk sant.. Hvis man ser bortifra et par filmkvelder, og kun regner med tv-serier tør jeg påstå jeg har sett mindre på tv siden jeg kom hit enn jeg gjør på et par solide uker hjemme.. :) Eneste jeg "måtte" følge med på da jeg flyttet hit var Frustrerte Fruer.. Men selv den serien har jeg glemt litt. Tar det igjen når jeg kommer til Norge og har lite å finne på.

New York er for spennende og morsom til å kun se på tv!!
~Piiiz!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar